honing

hallo allemaal
ik heb een vraagje       ik ben nu 16 weken zwanger van de tweede maar eigenlijk de vierde.ik heb 2 x een miskraam gehad dus deze zwangerschap vind ik ontzettend spannend en eng.   maar mijn vraag is mag je tijdens je zwangerschap honing eten want ik weet dat jonge kinderen geen honing mogen eten vanwege gevaarlijke bestanddelen maar is dat dus ook zo terwijl je zwanger ben.   ik ben namelijk verzot op honing.                           alvast bedankt

Hallo,

Honing vanaf één jaar niet gevaarlijk
Kinderen ouder dan een jaar en volwassenen hebben een volledig ontwikkelde darmflora. De kans dat sporen van de botulisme-bacterie overleven is daardoor zeer klein. Zelfs bij darmproblemen werkt de darm toch nog zodanig dat de kans dat sporen van de botulisme-bacterie uitgroeien zeer klein is.Vanaf de leeftijd van één jaar kan iedereen zonder problemen honing eten. Dat geldt ook voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.

Zoals je dus kunt lezen is honing niet gevaarlijk....eet smakelijk

Groetjes Nova

hi heather,

voor jezelf is honing geen bezwaar, je mag het tijdens de zwangerschap met een gerust hart eten. heb ik zelf ook gedaan, dat helpt tegen flauw voelen, tegen een zere keel en gewoon omdat het lekker is.
voor jonge kinderen is het niet zo goed, dus nog even weglaten bij kinderen jonger dan een jaar.

gjes Miep

Terug
Bovenaan