hoofd boven water

Ik heb net de rekeningen van de nieuwe maan de deur weer uit gedaan en ik weet soms echt niet waar ik het geld van daan moet halen....

We zijn tweeverdieners maar hebben alle twee voor we elkaar kenden een doorlopend krediet opgenomen waardoor onze financiele lasten erg hoog zijn.

Hebben jullie bezuinigingstips.
Wat doen jullie als je in een maand bepaalde rekeningen niet betalen kunt?

Wij zijn ook tweeverdieners met kinderen, en redden het elke maand net.
Echte tips heb ik niet. Wel zetten wij elke maand een vast bedrag opzij. Komt er dan een wat dure maand, dan kan hier weer wat vanaf gehaald worden, bijv. zoals nu weer de rekening voor de OZB-belasting van de gemeente, altijd leuk met een eigen huis.
Ook de kinderbijslag gaat op de spaarrekening, en als ik dan schoenen of kleren koop en we staan rood aan het eind van maand boek ik weer wat terug.    Wel let ik erop dat we per saldo aan het eind van het jaar wat overhouden.
Ik spaar ook  koopzegels bij de super, heel truttig misschien, maar over een jaar gezien telt het best aan. In de vakantie kunnen we dan wat extra's doen.

groetjes Melanie

bij ons is mijn man de kostwinner en ik werk wisselend(0-urencontract).mijn man heeft geen topsalaris,maar we komen goed rond.we leven ook wel vrij goedkoop.dit ben ik gewend omdat mijn moeder alleenstaand was en in de bijstand zat.dankzij deze levenstijl kunnen we toch lekker leven.we wonen in een huurhuis van 440 euro per maand,we zijn erg zuinig met water en stroom waardoor ons voorschot vrij laag blijft en we elk jaar best een leuk bedrag terugkrijgen.we doen boodschappen bij de aldi,elke week voor zo'n 30 euro.we drinken veel thee en ranja en kopen geen dure snoep en koek.we rijden een zuinige auto en hebben flink afgedingt op de verzekering.ik tank bij totall en spaar zegels waar je weer geld voor terugkrijgt.we kopen 1 keer per jaar ofzo kleren en geen dure.mijn vader is handig en maakt bijna alles wat kapot is in huis of aan onze auto.van grote bedragen die we terugkrijgen van bv belasting,no-claim zorgverzekering betalen we sommige verzekeringen en wegenbelasting voor een jaar vooruit,dan ben je daar weer even vanaf.daar tegenover gaan we een paar keer per jaar een weekendje naar landal(wel last minute en goedkoopste huisje) en als we een nieuwe stofzuiger,koelkast of meubels moeten kan het wel lijen.wij hebben ook een doorlopend krediet.daar gaat ook af en toe wat extra geld heen om er snel vanaf te zijn.die hebben we trouwens ook pas nog laten oversluiten naar een bank met lagere rente.en kpn is hier de deur uit,we hebben nu eindelijk bellen en internet in 1,voor 24,95 per maand.
groetjes kari

twee verdieners en dan nog geld te kort komen nou dan doe je echt iets verkeerd.
mijn vriend werkt en ik ben thui met 3 kids en hou toch nog wel wat over voor leuke dingen.!!!!1

quote: bianca19773 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 11:21:04'));

twee verdieners en dan nog geld te kort komen nou dan doe je echt iets verkeerd.
mijn vriend werkt en ik ben thui met 3 kids en hou toch nog wel wat over voor leuke dingen.!!!!1

Sorry hoor Bianca, maar ik vind dat je wel erg snel met je oordeel klaar staat. Het feit dat wij tweeverdieners zijn wil niet zeggen dat bij ons bakken met geld binnenkomt. We werken allebei in de zorg en dat is geen vetpot. Baal een beetje van je reactie.
Het enige wat ik met het stuk wil is wat tips en advies van anderen. En ik zit er echt neit op te wachten om op deze manier beoordeelt te worden

Ik wilde niet fel over komen maar je moet ook kunnen begrijpen dat ik net zo baal van het stukje wat jij schreef. Wij hebben 1 inkomen wat net onder modaal zal liggen en dat is ook geen vetpot maar ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen met mijn kids want tegen woordig is er niks voor niks meer!

Ik begrijp jou kant ook wel. Maar ik denk dat het niet bij voorbaat zo is dat je als eenverdiener minder ruim in budget zit als een tweeverdiener.
Ik bedoel, wij werken wel allebei maar hebben ook een hoge vaste lasten.  Dit mede  doordat ik een relatie heb gehad met iemand die mij met hele hoge schulden heeft laten zitten. Dit is een situatie geweest waar ik niets aan heb kunnen doen om te voorkomen maar waar ik nu wel de consequenties van draag. Je hoort me er verder niet over klagen, want ik ben trots op het leven dat ik nu heb en op het feit dat ik mijn kinderen ondanks onze situatie alles kan geven wat ze nodig hebben. Ik merk alleen de laatste tijd dat iedereen in het gezin voor mij gaat. Jonah heeft nieuwe sokken/schoenen nodig, vervolgens is de wasmachine stuk en maakt de koelkast rare geluiden. Het komt er op neer dat ik uiteindelijk met gaten in mijn sokken en kapotte onderbroeken loop.
Dat is gewoon iets dat gaat knagen na een aantal jaar.

Ik begrijp wat je bedoelt hier gaat ook altijd alles kapot en dan ook alles tegelijk.
ik heb geen schulden of wat dan ook dus daar kan ik niet over mee praten.
laten we die op merking van mij maar vergeten en laten we er maar het beste van te maken in onze situaties, misschien verschillen die wat dat betreft wel wat veel.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan