Hoofd in borst duwen

<p>Mijn dochter is 4 maanden en krijgt volledige borstvoeding. Gaat heel goed, maar ze doet iets geks. Niet elke voeding, maar toch. Ze duwt namelijk haar hoofd naar voren, zodat haar hoofd helemaal in mijn borst drukt. Ze is dan vaak ook onrustig, beweegt met haar armen en benen. Als ik haar loskoppel omdat ze misschien een boer moet, wordt ze boos.</p><p>Denk niet dat het toescchietreflex is of juist te weinig voeding, ze doet het de hele voeding. Nou ja ze stopt ook tussendoor met naar voren duwen want ze kan niet ademen als ze zo ligt ?</p><p>Herkent iemand dit? Enig idee wat het is?</p>
 
Het kan zijn dat de melk stroom haar dan te traag gaat. Drinkt ze alleen bij jou of ook uit de fles? Hoe is haar groei?

Je kunt eens proberen om borstcompressie te geven of te wisselen van borst als ze het doet, dan komt er weer snellere melkstroom. Als je wisselt van borst kun je dat zo vaak doen tot ze tevreden is, je geeft dan 3-4-5 of misschien nog wel meer borsten per voeding. Is heel goed voor je productie. 
 
Ze krijgt 1x per dag een fles afgekolfde melk. Groeit heel goed, goede volle luiers. Komt elke 4 uur uit zichzelf voor voeding. Na de avondvoeding (ongeveee om 23u) laat ze er 8 uur tussen sinds een paar dagen.
Misschien gaat de melkstroom haar inderdaad te traag. Te weinig denk ik echt niet. Ga eens proberen te wisselen van borst als ze zo doet. Dank!
 
Terug
Bovenaan