hoofd omhoog

Mijn zoontje van 11 weken, wil absoluut niet op zijn buik liggen. (ik probeer van alles om hem te motiveren; praten, complimentjes, speelgoed e.d) Toch heb ik het advies gekregen om hiermee door te gaan van het consulburo. Wat is de leeftijd dat kindjes hun hoofd zelf omhoog moeten kunnen houden? Mijn zoon kan het echt nog niet! Wat zijn jullie ervaringen?
 
Hoi,

Jeroen deed dat ook pas toen hij 4 maanden was! Ik moest hem 2 keer per dag op zijn buik leggen maar hij ging er lekker bij liggen, begon te huilen of draaide zijn gezicht heen en weer in de deken (alsof hij zijn neus schoon wilde boenen).
Maar van de ene op de andere dag ging het ineens heel snel en lukte het hem!

Groetjes,
Brigitte
 
\eva vertikte het ook in het begin. Het was schreeuwen , krijsen , bleren, maar oefenen ho maar. Ikkreeg zelf op mijn kop op het CB dat ik meer met haar moest oefenen.

Aangezien buikliggen niet lukte,hielden we haarregelmatig vast (recht omhoog), maar ondersteunden we het hoofdje wat minder, hierdoor moest ze zelf iets beter haar best doen en werd dat nekej tock lekker stevig. Nu vinde ze het inmiddels heerlijk (5mnd) om op haar buikje te liggen.
 
Dat soort absurde adviezen kreeg ik zowel voor mijn zoon als voor mijn dochter van het cb en ik heb er nooit wat mee gedaan. Ik ben namelijk nog nooit een gezond kind tegengekomen dat niet uit zichzelf het hoofd kan ophouden, dus waarom zou je dat met oefeningen gaan afdwingen als je kind ervan over de rooie gaat. En als ik zo bovenstaande reacties lees snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom er zo serieus door ouders op in wordt gegaan. Denk je nou echt dat het een baanbrekend verschil uitmaakt of je kind een paar dagen eerder het hoofd op houdt of niet???
In ieder geval heb ik nooit aan die kolder meegedaan en mijn ongeoefende zoon ontwikkelde zich lichamelijk heel snel en stond al met 7 maanden aan de tafel e.d. Mijn ongeoefende dochter ontwikkelt zich wat langzamer (eigenlijk gewoon een verademing), maar zij kan haar ongeoefende hoofdje uitstekend rechtop houden hoor.
 
Mijn cb adviseerde om Toon elke dag een paar keer op zijn buik te leggen maar alleen zo lang hij dat leuk vond. Dat was in het begin dus maar een paar seconden en later werd dat steeds meer. Zij adviseerden wel elke voeding maar ik vond 2 keer per dag wel genoeg omdat hij ook regelmatig spuugde en zeker als hij op zijn buik lag dus dan wilde ik dat alleen proberen als hij vrolijk was en niet net gegeten had. Maar goed, ben het wel met Laura eens dat kinderen tegenwoordig aan alle kanten gestimuleerd moeten worden: ik doe dat niet met Toon want de kinderen krijgen het later druk genoeg (ik lijk wel een postbus 51 spotje!)

Groetjes,
Masja
 
Hoi hoi!

Niet teveel aantrekken van het consternatieburo. Bij ons lukte het in het begin ook niet, alleen maar schreeuwen, we hebben het toen gewoon gelaten. Geloof het of niet, na een tijdje deden ze het gewoon vanzelf. Het ene kind is sneller als het andere. Mijn kind was wat langzamer, maar het is toch allemaal goedgekomen hoor!
Wat gebeurde uiteindelijk? Hij zat sneller als andere kinderen, kon beter kruipen en eerder alleen opstaan.

Zo zie je maar weer, laat je kindje z'n eigen tempo bepalen en het komt allemaal goed!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan