hoofd onder douche of bekertje water en dan gillen

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu 16 maanden en we hebben eigenlijk sinds begin moeite met haren wassen. Je doet het natuurlijk maar 1 of 2 keer in de week maar moet toch echt gebeuren. Maar als ze water over haar gezichtje krijgt is het gillen.
Net geprobeerd onder de douche, heel af en toe doen we dat maar dat leek me handiger dan in bad zitten en uitspoelen.
Maar dat ging helemaal niet goed en meteen bij eerste de beste straal over haar hoofd gillen. Je moet toch wat om haar haar uit te spoelen denk ik dan.
Ik ben dat ze een half jaar was op baby zwemmen gegaan en daar onder water vind ze ook helemaal niks, van begin af aan niet. Dus de juffrouw zegt ook van als ze echt niet wil dan kan je niet dwingen maar met haren wassen is dat wat anders. Op haar rug leggen en dan uitspoelen in bad werkt ook niet.
Mijn vraag: Hoe doen jullie dat met haren wassen?
Iemand tips? We hebben een aparte douche dus niet in bad.
Al jullie tips zijn van harte welkom. :)
 
Hoi

Hier hetzelfde probleem, onze middelste heeft een hekel aan het wassen van zijn haren. Hij krijst ook alles bij elkaar en maakt het in bad/douche gaan minder plezierig. Nu laten we hem de laatste tijd op een krukje zitten en geven hem de doucheslang in zijn hand. Hij mag ermee doen wat hij wilt. na een paar minuten gaat de sproeier over zijn hoofd heen (doet hij zelf) en dan heeft hij de grootste lol. Daarna gebruik ik een beetje shampo en was zijn haren. Vervolgens laat ik hem weer zelf bepalen wanneer hij het uitspoelt. Helaas kan ik daarna de badkamer helemaal dweilen omdat er echt overal water ligt maar het krijsen is er wel minder door geworden. We gebruiken daarbij ook wel eens een knuffelbeer die we insoppen met shampo en dan mag hij de uitspoelen. Daarna leg ik hem uit dat ik nu hetzelfde bij hem doe. Maar dit geeft soms toch nog gekrijs.

Heel veel succes
 
tja zoiets moet toch, ook al zetten ze het op een schreeuwen. ik kreeg vroeger een washandje voor mijn ogen, misschien dat dat helpt? of tegen het voorhoofd zodat niet al het water over het gezichtje komt? bij mijn zoontje is het gelukkig geen drama, ik doe het met een beker water. zo snel als ik kan, daarna veeg ik het water van z'n gezichtje.

succes!
 
Thanks voor de reacties.
Ik heb 1 keer geprobeerd om haar onder de douche te doen in het badstoeltje en haar zelf de slang vast te laten houden, dat was weer brullen.
Toen heb ik haar in bad gezet en de douchekop uit de douche hield ik in bad gericht, hij is alleen niet lang genoeg om hem helemaal in bad aan haar te geven. Maar dat ik de douche aan zette vond ze het toch wel intressant en ik deed het voor met mijn hoofd er onder en me hand. en toen een speeltje en dat deed ze na. Alleen toen ik hoofd deed was het weer brullen. We gaan nu kijken of we een slang en douchekop kunnen regelen voor in bad. De aansluiting zit al op de kraan moet alleen nog gekocht worden natuurlijk.

Met een washandje voor haar ogen of voorhoofd dat werkt niet, doe het wel eens met me hand maar ze draait gewoon net zo lang tot er niks op haar hoofd zit. Dus dat is als ze wat ouder is handig. Met een beker dat is niet zo goed met uitspoelen, dan moet ik er echt een aantal overheen doen en dan is het weer brullen. Dus ze heeft echt een eigen wil. Denk ik zomaar.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
hallo, mijn dochter heeft dat probleem ook gehad ze is nu 17,5 mnd. ze was toen zo'n 15 mnd en was ook krijssen onder de douche. na paar weken in bad te hebben gedaan toch weer geprobeerd onder de douche en nu vind ze het heerlijk
 
Zelf nooit met dit probleem te maken gehad, maar wel kennissen gehad met dit probleem. Die hebben een duikbrilletje gekocht en dat opgezet! Werkte super!! Misschien heb je er iets aan.
 
Terug
Bovenaan