Hoofd optillen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze meid is vandaag 7 weken oud. Nou lees ik op internet (o.a. op oudersvannu) dat ze rond deze leeftijd hun hoofd moeten kunnen optillen als ze op hun buik liggen. Nou leggen we onze meid elke dag een paar keer op haar buik, maar dan valt ze in slaap of gaat ze op een gegeven moment huilen... ze heft haar hoofd wel op als we haar een stukje opliften van het aankleedkussen. Is dit normaal of hoort ze echt al meer te kunnen?</p><p>Bedankt!</p>

Ik zou ne hier niet meteen zorgen over maken. Oeder kind ontwikkelt zich op zijn manoer en op zin eigen tempo. Mijn zoon kan zijn hoofd goed optillen, dat weet ik. Echter, hij is vrij lui en heeft hier niet vaak zin in. Blijft dan stug plat liggen, soms zelfs met zn gezicht in t speelkleed haha. Hij is 9 weken.  
Ik zou het op momenten doen dat ze t meest wakker oogt. Dus echt actief is. Dat helpt hier nog wel eens en dan ook op zijn billetjes drukken dan komt zijn hoofdje ook omhoog.
geen zorgen maken hoor! Komt vanzelf! Succes!

Ik hou me nooit zo aan wat op internet gezegd word. Iedere baby is anders en de een doet t sneller dan de andere.. het komt vanzelf, die van ons blijft ook liever liggen ipv zn hoofd op te tillen?. Geen zorgen, komt wel! 

Wat op internet staat is ook maar een gemiddelde baby. Ons kereltje is nu 3 weken en kan zijn hoofd een aantal seconden omhoog houden op zijn buik. Zou volgens het internet ook niet helemaal kloppen. Ik zou je nergens wat van aantrekken en als jullie meisje het gewoon goed doet en gezond is, dan zou ik daar lekker van genieten en de rest komt allemaal wel.

Wij hadden dit ook, maar bij het volgende bezoek aan het CB bleek dat ik zijn handjes echt onder zijn hoofdje moest laten steunen i.p.v. gewoon naast zijn hoofdje leggen. Toen ik dat eenmaal deed ging het gelijk een stuk beter dus ik weet niet of jij hier al van op de hoogte was? 

Geen zorgen maken :) Wij hadden precies hetzelfde.. altijd huilen als ze op haar buik werd gelegd en hoofdje niet willen tillen, maar merkten wel dat ze sterk was als je haar optilde etc.. Nu is ze 3 maanden en kan ze het sinds een paar dagen ineens! Met name op het aankleedkussen als ik voor haar sta met een speeltje. Ze vind t nog steeds niet heel lang leuk maar doet het wel eventjes. 
Wij kregen van de fysio tips om onderuit te liggen op de bank met je kindje op haar buik op je, en hoe verder je gaat liggen, hoe zwaarder voor haar.. en als 2e oefening op de bank zitten in gewone zithouden met een kussen op schoot, en dan je kindje op haar knietjes naast je met haar armpjes op het kussen.. uiteindelijk kan je dan het kussen weghalen als dat goed gaat! Misschien wel eerst even aan CB vragen of je dat mag doen :) En zoals Lovie zegt, armpjes onder het lichaam werkte hier ook! 

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga zeker alle tips uitproberen en me ook proberen niet zo druk te maken ;) Ze ligt nu lekker te slapen, maar morgen gaan we weer het één en ander proberen! En over twee weken hebben we weer een afspraak bij het consultatiebureau. Dan zal ik het ook even aankaarten.

Terug
Bovenaan