Hoofd optillen

Hallo Meiden,
Onze dochter van 17 weken tilt nog steeds haar hoofd niet op als ze op haar buik ligt. Ook "zwiebert" haar hoofd nog flink. Ik leg haar elke dag een paar minuten op haar buik om te oefenen, maar mevrouw doet geen enkele moeite. Ik prijs haar de hemel in, rammel met speeltjes, maar de enige reactie die ze geeft is flink mopperen.
Ben hiermee naar cb gegaan, zeiden dat ik moest doorgaan met oefenen en als ze het   bij de volgende controle nog niet kan wordt fysio ingeschakeld.
Wie heeft tips of herkent dit?
Alvast bedankt
Gr Irene

Hoi Irene,

Mijn zoontje nu inmiddels 16 ½ week deed het de laatste controle ook nog niet (nu zon 3 weken geleden) ze zeiden mij ook 6 maal daags op buik leggen   en veel oefenen Nou kan ik je vertellen mijn hoop was verdwenen toen hij het eergister nog steeds niet deed.
gister had ik hier iets gelezen en weet niet meer bij welke topic maar dat was de tip je hand op zijn billen drukken niet te hard natuurlijk maar iets steun geven en verbaasd heel verbaasd maar meneer tilde vandaag heel resoluut zijn hoofd op en niet te zuinig ook hij genoot er van de kwijl liep uit zn mondje en lachte gierde gewoon zo geweldig vond hij het zelf ook ......ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik zou me niet te druk maken mijn oudste zoon deed het ook pas heel erg laat en die laat nu ook zijn hoofd niet vallen als hij loopt hoor (geintje) snap best dat het je bezig houd maar kop op en ik hoop dat je ook aan die tip iets hebt misschien

Groetjes en succes ene laat ff weten of het geholpen heeft ik duim voor je

mamavanTimo(8jaar) en Renzo(4maanden)

Ik heb ook nog ergens anders de tip gelezen om een handdoek opgevouwen ter hoogte van de oksels te leggen.
En je kunt ook oefenen door zelf plat te gaan liggen en je kindje op jouw borst.
Groetjes Veerle

Thanx voor de tips. Ze begrijpt het nog steeds niet, maar we blijven oefenen, met weerstand bieden en straks ook met de handdoek.
Ik laat het weten wanneer ze 't doet.
Wel fijn trouwens dat er meer kindjes wat later zijn. De rest van de ontwikkeling doet ze prima, maar dat hoofd optillen...
liefs Irene

Terug
Bovenaan