Beste Dorris,
Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je kindje o.a. opeens op verschillende momenten gaat schudden met zijn hoofd. Ik denk dat het heel waardevol is dat je dit hier deelt. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik heb voor je op Oudersvannu.nl gekeken en het volgende gevonden. Het is belangrijk om te weten dat baby's vaak nieuwe bewegingen leren en deze uitproberen. Hier zijn enkele bevindingen die kunnen helpen:
1. Baby 5 maanden
Het is heel normaal dat baby's van rond de vijf maanden 's nachts wakker worden. Dit kan te maken hebben met een groeispurt, ontwikkeling van nieuwe vaardigheden zoals omrollen. Het hoofdschudden en het grijpen naar het gezicht kan te maken hebben met het ontdekken van lichaam en zintuigen of door beginnende tandjes. De lichte verhoging en bewegingen met de tong over het tandvlees kunnen wijzen op tanden die doorkomen.
Wil je meer informatie over baby's van 5 maanden oud? Lees hier verder:
In de spiegel kijken is voor je baby nu heel interessant. Vanaf deze leeftijd gaat hij ook schaterlachen en kan hij leren zitten. Lees hier alles over zijn ontwikkeling.
www.oudersvannu.nl
2.Soms ontwikkelen baby's gedrag dat hen helpt zichzelf te kalmeren, vooral als ze moe zijn of net wakker worden. Mogelijk is het een signaal voor jou om te kijken of ze naar bed wilt of niet.
Zelf ben ik geen professional dus als je je zorgen maakt of als de situatie niet verbetert, aarzel dan niet om contact op te nemen met het consultatiebureau. Zij kunnen je meer gericht advies geven doordat zij haar even kunnen zien. Én ze kunnen en extra oogje voor je in het zeil houden als het gaat om Maze's ontwikkeling en gezondheid.
En nog een oproep voor alle andere ouders, herken jij dit verhaal bij jouw kindje? Laat jouw verhaal en ervaringen achter, zo help jij weer iemand verder!
Groetjes