hoofd slecht opbeuren

Hallo,

Ik heb een zoontje van 15 weken,hij doet het prima.
Alleen kan hij zijn hoofd nog maar erg moeilijk optillen.
Als ik hem op het aankleedkussen op zijn buik neerleg,dan laat hij zijn hoofd daar gewoon op rusten.
Er is een tijd geweest een paar weken geleden dat hij dat veel beter kon.
Ook als ik hem optil legt hij zijn hoofd op mijn schouder,terwijl hij eerst al potig zijn hoofd omhoog hield.
Hoe doet jullie kleintje dat rond de 15 weken?
Op het bureau deed hij het ook al niet,maar ze ging er niet echt op in.
Hij heeft vast zijn dag niet zei ze.
Is dit normaal.en hoe kan ik hem het beste trainen???

Groetjes Lena

Hoi Lena,
Ik ben nu voor de derde keer moeder geworden en al mijn kinderen hebben een gruwelijke hekel aan buikliggen. Ergens op dit forum had ik laatst de tip 'leg een opgerolde handdoek onder de okseltjes' gelezen en vandaag heb ik dat voor het eerst gedaan. HET WERKT Hij vond het niet meer zo erg en heeft veel langer zijn hoofdje omhoog gehouden. Ik zou zeggen probeer het.
Zo leuk dat je blijft leren, ookal is het je derde!
Nog een tip die ik nu pas weet. Is heel iets anders hoor. Voor de zon in de kinderwagen. Ik vond met zo'n parasolletje altijd zo'n gedoe, je blijft draaien! Met wasknijpers maak ik een hydrofiele luier aan de kap vast, als het gezichtje in de zon komt, laat ik de hydrofiel neer. Werkt echt perfect. Ook als je kindje moet gaan slapen in de kinderwagen, maar teveel afgeleid wordt.
Succes Ivy

Hallo,

Onze dochter wordt morgen ook 15 weken en vind buikliggen ook niet echt wat.
Zodra ze op haar buik wordt neergelegd en ze kan haar hoofd neerleggen, doet ze dat. Het gaat nu wel beter, doordat we veel oefenen en echt haar kontje iets tegendruk geven (haar kontje gaat de lucht in, dus dat maakt het lastiger). Ze is lekker nieuwsgierig dus als je maar gekke geluiden maakt, tilt ze haar hoofd wel op, maar houdt het niet lang vast.
Wij proberen het nu ook met handdoek en gaat stukken beter. De arts op het cb zei, 10 minuten per leeftijdsmaand (dus ze is nu 3 maanden, das dus 30 minuten per dag) niet in 1x maar 3 x 10 minuten op buik of 6 x 5 minuten om het op te bouwen. Zo ontwikkelen ze ook beter de onderrugspieren.
Dus houdt moed en blijven proberen ;) De ene is gewoon wat sneller en sterker dan het andere kindje...

Terug
Bovenaan