Hoofd tegen bed

<p>Hoi moeders,</p><p>Mijn dochter is bijna anderhalf en bijna vanaf het begin kruipt ze in haar slaap naar bovenkant van bed en gaat ze met haar hoofd tegen de spijlen of tegen de bovenkant van het bed liggen. Het is geen hoofdbonken. Ze ligt er alleen tegenaan. Weet iemand waarom kinderen dit doen. Was ff nieuwgierig.</p>
 
Geen idee, maar mijn zoon doet dat ook. Ik heb 'm wel eens in het midden van z'n bed gelegd, maar dan wordt hij wakker of ligt naar een paar minuten weer bovenin. Hij zal 't wel fijn vinden liggen ofzo? 
 
Mijn dochter doet dat ook, maar die is 11 weken. We hebben een bedbumper in haar bedje maar dan presteert ze het nog om zichzelf naar boven te werken en weer tegen de spijlen aan te gaan liggen. ??‍♀️
 
Mijn zoontje doet dit ook al van baby af aan en is nu 17 maanden en doet het nog steeds. Alleen wij hebben ook nog dat hij steeds aan een andere kant gaat liggen (tegen het uiteinde) of dwars wilt liggen, alleen dat past dus niet meer waardoor zijn slaapzak/voetjes tussen de spijlen uitkomen haha. Altijd heel komisch om t zien, maar terugleggen heeft geen zin. Volgens mij is dit geborgenheid die ze zoeken
 
Onze dochter van bijna 2 ligt ook altijd met haar hoofd tegen het hoofdbord ? Als ik haar in haar slaap 'normaal ' neerleg, dan duurt het maar even en ligt ze weer bovenin. De geborgenheid die hier genoemd wordt zal wel de reden zijn haha.
 
Grappig, mijn zoon doet dit dus ook. Hij is nu twee, maar doet dit sinds hij baby is al. Wij hebben het bedje (toen hij baby was) ook maar een paar weken kort opgemaakt en daarna altijd de dekens bovenin moeten opmaken omdat hij inderdaad naar boven kroop. En nu ligt hij nog altijd met zn hoofd tegen het hoofdeinde aan. Mijn dochter van 10 weken doet dit (nog) niet, maar die is sowieso echt heel anders in vanalles haha. 
 
Haha mijn oudste dochter is net 2 jaar en doet dit ook al van baby af aan. En idd, als ik haar in het midden leg dan kruipt ze weer omhoog tot ze met haar hoofd tehen het hoofdbord aan ligt. Ze is dus niet de enige... denk dat ze het gewoon fijn en geborgen vinden ofzo! Al lijkt het me nooit zo lekker slapen, maargoed.. ze heeft er geen last van denk ik ?
 
Terug
Bovenaan