hoofd tegen ledikant bonken, help

A

Anoniem

Guest
Thijs ligt 's nachts met zijn hoofd te schudden tegen het ledikant aan.   Hierdoor hebben   wij hebben steeds vaker onderbroken nachten. Hij maakt namelijk zo'n kabaal met z'n gebonk dat we er steeds uitmoeten om 'm te verleggen.
Heeft iemand misschien een idee of tip voor ons.

Groetjes Jama
mv Thijs

Sorry, geen idee of tip. Wij kampen zelf ook met zwaar gebroken nachten...

Toch kreeg ik wel meteen de vraag; waarom zou hij dat doen? Doet hij het in zijn slaap?? Word hij zelf niet wakker??

Meike heeft wel eens overdag met haar hoofd gebonkt omdat ze boos was dat ze niet kon kruipen.

Ik hoop dat iemand wel met een tip komt.
Veel succes.
Renske

Hey Jama,

Lastig, zo'n bonkertje.
Onze dochter (inmiddels 4) kroop altijd helemaal naar het hoofdeind van d'r bedje want ze vond het blijkbaar fijn iets tegen d'r hoofd aan te voelen.
Wij hebben toen van een wieggendekentje een rol gemaakt en daar omheen een handdoek en dat aan het hoofdeinde gelegd. Dan lag ze tenminste lekker zacht met haar hoofdje.

Toen ze nog heel klein waren mocht er niks in het bedje liggen, maar ik denk niet dat ze nou nog in zoiets kunnen stikken o.i.d. Misschien een ideetje voor jou ventje?

Succes!

Tessie mv Juli en Finn

Kian doet dat ook. Hij trekt namelijk z'n knietjes onder zich in z'n slaap, en als ie dan weer recht wil liggen bonkt ie tegen de bovenkant aan (en maar blijven proberen he! bonk, bonk, bonk).
Ik heb sinds kort de deur dicht, dus ik hoor het een stuk minder. Hij wordt er zelf niet echt wakker van. Soms wel, dan draait ie even naar z'n voeteneind en begint het verhaal weer van voor af aan. Hij wordt altijd weer lachend wakker, dus denk niet dat ie er last van heeft.
Liefs Nelleke

Hey!

Thomas heeft hetzelfde "probleem" als Kian geloof ik.... Zo klinkt het wel in ieder geval. Wij doen er ook niets aan zolang het maar bij pruttelen blijft en geen dramatisch gehuil tenminste.
Verder zou ik willen dat het daar bij bleef!!! Thomas is al erg snel begonnen met pre-peuterpuber-gedrag. Dus de fase mama bijten krabben en slaan hebben we bijna gehad maar hij heeft iets nieuws. Inderdaad: Continue met zijn hoofd ergens tegen aan bonken als meneer zijn zin niet krijgt of niet snel genoeg krijgt. Slaat dan expres met zijn hoofd tegen de muur, de deur, de tafel, de grond, nou ja, alles wat maar voor handen is. ( of voor zijn hoofd, hihihi!) Telkens op dezelfde plaats met als gevolg dat er nu een beschaafde blauwe plek op zijn voorhoofd zit in de haargrens.
Dé tip is hier in huize Meijering dus ook welkom... ( Ja, negeren werkt tot nog toe het beste, maar de ideale tip is het dus niet!)

-X- Marieke

Ivar heeft er weinig last van, we horen het af en toe maar hij wordt er zelf niet wakker van
ik zou zelf de deken + handdoek wel proberen, dat kan nu geen kwaad meer, en dan horen jullie het hopelijk ook niet meer waardoor jullie door kunnen slapen
en eventueel de deur dicht als dat nog niet zo was

veel suc6!

liefs Jenneke

Iedereen bedankt voor de reactie.
Het idee van Tessie vind ik een goede tip, ik heb nog een wiegdekentje liggen.
Thijs doet het inderdaad in zijn slaap, kruipt lekker helemaal naar boven en ligt opgerold tegen het schot van het ledikantje aan te bonken.
Ga straks gelijk het dekentje neerleggen en hopen dat we vanavond lekker kunnen slapen.
Weltrusten allemaal,

Jama mv Thijs

jeetje, dat jullie er zelfs van wakker worden... dan is het wel erg ja.
Stijn ligt ook het liefste met zijn hoofd tegen de bovenkant aan. Ik bedacht me dat ze in de buik ook met het hoofd ergens tegen aan duwen dus dat het wel een vertrouwd gevoel oid zal geven. Maar echt bonken, dat klinkt wat gefrustreerd. Goeie oplossing hierboven, hopelijk bonkt ie nu wat zachter...

Terug
Bovenaan