Hoofd vs. Bedje

Iemand nog nieuwe tips voor een 2 maanden oud draaikontje in bed? Hij sliep al snel (na ongeveer 2/3 weken) door, maar we hebben plotseling de nachtvoeding weer terug.
Noah ligt steeds rond 5 uur wakker met z'n hoofd tegen de spijlen van het bed...er liggen al handdoeken tussen om het zachter te maken en ik heb al m'n wekker gezet om hem weer goed te leggen en om het dus voor te zijn. Hij slaapt al vanaf dag 14 in een slaapzakje en ik heb ook al geprobeerd het voeteneinde daarvan tussen het bedje en matras in te stoppen. Ook het lakentje strak erover helpt niet.
Echt niets helpt! Het tijdstip van de laatste voeding maakt ook niet uit. Die was vandaag vanwege een feestje rond 1 uur (wel tussendoor een keer extra gevoed) Aaaahhhh!!!
Hij heeft wel echt honger want hij ligt enorm te happen als ik bij hem kom.
Afgelopen donderdag liet hij zien dat ie zichzelf op zijn zij kan rollen, het is echt een snelle (sterke) jongen!
Alvast bedankt voor evt tips!
Liefs Mariska

Ohja...en hebben jullie ervaring met de Puckababy?
Ik ben heel bang dat er iets gebeurd omdat Noah zo druk is. Hij zou zich plotseling maar op z'n buik rollen....

Hij is inmiddels wel sterk genoeg om zijn hoofdje op te kunnen tillen als hij op zijn buik gerold is. Dat slaapzakje vastleggen wat je doet is veel gevaarlijker!

Misschien moet je het gewoon maar laten? Die handdoeken in een bed kunnen ook gevaarlijk zijn. Ze raden het gebruik van die stootkussentjes (of hoe heten die dingen?) in ledikantjes ook af. Ik weet niet hoe hard hij zich stoot tegen de rand, maar het liggen tegen de spijlen op zich kan geen kwaad. In jouw geval zou ik hem alleen een slaapzak aantrekken en geen lakentjes gebruiken of andere dingen in bed. Met zo'n beweeglijke baby weet je nooit waar die eindigen en dat vind ik een eng idee. Dat je kleine al op zijn zij kan draaien wil niet zeggen dat hij binnenkort ook al op zijn buik ligt. Bij onze kids zat daar best nog wat tijd tussen. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Vervelende is dat als ze op hun buik kunnen draaien, je ze niet tegen kunt houden. Bij onze oudste draaide ik haar steeds terug de eerste paar dagen, maar ze lag gelijk weer terug op haar buik. Ik vrees dat er niks anders op zit dan het te laten gaan.

Een safeTsleep kan de oplossing zijn. Wij hadden ook zo'n draaikont en hij heeft altijd doorgeslapen zolang ie ingebakerd lag, maar daarna begon het drama te worden omdat ie te los lag. Nu in de safeTsleep is het probleem opgelost en onze zoon slaapt heerlijk.
Het is een veilig en erkend hulpmiddel en je hoeft hierdoor niet bang te zijn voor problemen. Ze kunnen op hun zij komen maar niet op hun buik en ze blijven wel lekker op hun plekje in bed liggen. Je mag het vanaf de geboorte gebruiken!

Succes!

@bloempje is dat zo'n kussen voor zijlig? Met een lang eind in de rug en een kleintje voor de buik? Zo'n kussen heb ik ook. Kost 16€ en ook gelijk geen last van een afgeplat hoofdje. Ideaal en goedkoop. Wij hebben het omdat onze kleine reflux heeft. Zo kunnen ze ook niet stikken als ze spugen in hun slaap. Hebben nogal wat protest gehad in het begin van ons kereltje, maar even doorzetten en ze gaan geen kant op.

Ik was zelf vroeger ook zo'n draaikont en toen waren ze nog niet zo van dit of dat mag niet. Mijn moeder vertelde toevallig van de week dat ze mijn slaapzakje elke avond vast spelde aan het matras en dat dit voor mij de enige manier was dat ik bleef liggen.

Onze vent ligt ook steeds met zijn hoofd tegen de spijlen, maar heeft er verder niets van. Die kruipt ook helemaal omhoog in zijn bedje. Fijn he die sterke kerels :)

Terug
Bovenaan