Hoofdbalans

<p>Hallo mama’s,</p><p> </p><p>Mijn kleine van 3 maanden oud laat sinds een paar dagen haar hoofdje hangen in zithouding. Op de buik kan ze heel goed opdrukken en voorheen hield ze haar hoofd rechtop als ik haar tegen mijn benen had in zithouding. Ik vraag mij af hoe dit komt... iemand enig idee of ervaring? </p>

Hij is pas 3 maanden he ?

Het is al heel knap dat hij op z'n buik z'n hoofd al goed omhoog kan houden  
De zithouding is ook niet echt al een houding voor een kindje van 3 maanden. 
Als je je er druk om maakt  zou ik het aankaarten bij het cb. 
Maar naar mijn idee is het niet iets heel geks voor een baby'tje van 3 maanden jong. 

De mijne zakte op die leeftijd nog in elkaar in de wipstoel. Weet niet precies wat je bedoelt met tegen je benen aan zitten, maar het is beter je kindje niet te laten zitten voor ze dat zelf kan. Als je je kindje op de arm hebt of als ze op haar buik ligt, draagt ze haar hoofdje dan wel? Dat hoofdje groeit ook flink he... Maar je kan even langs het CB gaan

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Zithouding is misschien de verkeerde woordkeuze.Met tegen mijn benen aanzitten bedoel ik dat ik met mijn benen opgetrokken op de bank zit en zij daar tegen aanleunt terwijl ik haar onder haar armen ondersteun. Dan zingen we een liedje ofzo. Waar ze eerst haar hoofdje leunde tegen mijn benen, komt ze nu wat naar voren laat ze haar hoofdje hangen voor mijn gevoel. Maarja dat hoofdje wordt natuurlijk ook met de dag groter en zal het inderdaad even benoemen bij het cb. Daar moet ze vanavond toevallig heen voor haar vaccinaties. Bedankt voor de reacties!

Probeert ze niet gewoon rechtop te gaan zitten? Laat ze haar hoofdje hangen, of beweegt ze met kracht naar voren? 
Mijn kindje zat met mijn ondersteuning graag rug tegen mijn buik en dan rondkijken. Bij een krappe 4 maanden trok ze ineens haar buikspieren samen en hoppa zat rechtop. Wel terwijl ik haar onderarmpjes steunde en heel wiebelig. Maar daarna ging ze dat vaak doen.

Hallo Lewis,
Ik lees je reactie nu pas maar dit bleek inderdaad het geval te zijn ja! Mevrouw wordt steeds sterker en zit het liefst de hele dag rechtop nu. Dat achterover hangen vindt ze maar niks... :)

Terug
Bovenaan