Hoofdbonken dochtertje 3 jaar.

Een jaar geleden ging ik voor het eerst met mijn dochtertje naar mini samenspel bij de peuterspeelzaal. Daar was een jongetje die als hij zijn zin niet kreeg met zijn hoofd ging bonken. Mijn dochtertje heeft dat gezienn en nu doet zij dit ook al bijna een jaar. Wel een aantal x op een dag tegen de grond muur buiten maakt niet uit waar als ze der zin nieg krijgt of iets niet wil is het raak. Het vreemde is ze doet het alleen bij mij of als ik in de buurt ben. Op sde peuterspeelzaal en opvang gebeurt dit bv niet. Wie maakt vergelijkbaars mee:-((.. Ik ben zeer bezorgd! Opvoedkundige en hiisarts zeggen negeren. Het doet me zo pijn ik ben zo verdrietig hiervan. Heeft iemand tips of maakt iemand hetzelfde mee? Ik hhoor het graag ik voel me zo machteloos me kleine poppie zon schatje zingt danst is vrolijk eigenlijk alleen als ze der zin dus niet krijgt of iets moet doen waar ze geen zin in heeft gaat het mis:-((((

Helaas zou ook mijn tip zijn dit negeren.

Zodra je er aandacht aan geeft heeft ze er 'baat' bij. Aandacht maakt voor kinderen niet uit of het negatief of positief is. Wat soms ook helpt is je kindje uit de situatie halen, afleiden, over wat anders beginnen.

Ik lees dat je kindje 3 jaar is, zou je het niet aan haar kunnen vragen waarom ze het doet?

Ik hoop dat het snel over is en dat het een fase is.

Sterkte ermee!

Hoi Rosanna, heb je nog een baby monitor of kan je haar 's avonds nog goed horen? Zo nee, download dan een babyfoon app heel goedkoop (of gratis met Annie babyfoon als je Apple apparaten gebruikt)  voor nu. Waarom? Mijn neefje deed dit ook heel lang toen hij drie was, maar hij deed dit om in slaap te vallen en komt best vaak voor bij peuters dat 'hoofdbonken'. Mocht ze het 's avonds ook doen, kan het dus zijn dat ze moe is en misschien daarom wel wat sneller gefrustreerd. Weet natuurlijk niet of dit het is maar heel veel succes!

Terug
Bovenaan