hoofdbonken in bed

A

Anoniem

Guest
Kian heeft de rare gewoonte om in z'n bed helemaal naar boven te kruipen. En dan niet van: "als ik boven ben is het goed". Nee, als ie boven is, kan ie vast nog wel een beetje verder. Met als resultaat dat ie iedere keer met z'n koppie helemaal in het hoekje geduwd ligt.
Als ie zich dan even wil omdraaien stoot ie iedere keer zijn hoofd. Ik hoor gewoon een paar keer per avond en een paar keer per nacht een enorme bonk. Dan weet ik dat ie zich weer aan het omdraaien is.
En soms lukt dat omdraaien niet, dat zit ie op z'n knietjes met z'n hoofd in de hoek en dan op en neer wiegen (bonk, bonk, bonk, bonk)
Ik weet niet wat ik ertegen moet doen. Zodra ik hem rechtleg, en ik loop weg, ik kom 5 minuten later weer kijken, ligt ie alweer bovenin. Daar moet je toch koppijn van krijgen?
Zijn er meer van die bonkers?
Liefs Nelleke

Hallo Phira!!!

Ja, dat herken ik gelijk! Mijn zoon Tijs doet dit namelijk ook al een tijdje.
Elke avond horen wij hier beneden soms flinke bonken en dan denk ik inderdaad ook altijd....oke, hij is zich nu waarschijnlijk weer aan het omdraaien.

Ik heb ook al verschillende malen geprobeerd om hem recht te leggen maar meneer kruipt toch heerlijk in een hoekje..haha. Ik heb de moed maar opgegeven.
Wij zijn inmiddels wel gewend aan het gebonk.....ik denk dat het straks vanzelf wel weer over zal gaan.

groetjes Daan mv Tijs (11 maanden)

Yoëll doet dit af en toe, maar alleen overdag.
Zo valt hij dan in slaap, als ik hem goed neer leg gaat hij huilen en duurt het veel lang voor hij slaapt.
En als hij dan op zn knietjes met zn kop tegen de bovenkant bonkt en heen en weer wiebelt is hij zo in slaap.

Vreemde wezens die kids van 10 september......

Hoi

ja Ivar doet dat ook weleens, volgens mij kan hij zich dan niet omdraaien en moet een paar keer z'n koppie stoten voor hij de draai kan maken

maar niet zoveel als ik hier lees hoor!

Julian ligt de laatste tijd ook tegen het hoofdschot aan, maar dan zonder te bonken.
Toen ik je vraag las of hij er geen hoofdpijn van kreeg moest ik gelijk denken aan de CB-arts. Een tijd geleden had Julian net zijn piemeltje ontdekt en zat er tijdens het verschonen constant aan te trekken (nu nog trouwens, wellicht is dit geen fase en  gaat het nooit over..hihi!). Ik vroeg toen aan de arts of hem dat geen pijn deed. Ze zei toen: hij voelt het zelf. Ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, tenzij hij echt helemaal bont en blauw ziet natuurlijk.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Heel bekend,

Tijs doet ook niet anders. Alleen begint hij in zijn slaap te huilen als hij wil draaien of verder omhoog wil en dat kan niet. Laten huilen is geen optie, want dan wordt meneer wakker. Dus als ik hem hoor, ga ik maar snel naar hem toe en leg hem weer op zijn rug onderin. Gelukkig komt het 's nachts hooguit 2x per nacht voor dat hij dan in zijn slaap huilt, dus aan m'n nachtrust kom ik gelukkig wel gewoon. Anders werd het wel echt een probleem. Soms ligt ie  op zijn handen en knieën te slapen, naar onze mening kan dat ook niet lekker liggen.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook weer vanzelf overgaat.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan