hoofdje beetje plat achter

Hoi allemaal;

Ik had nog een vraagje...
Wie heeft er tips zodat het achterhoofdje van mn dochtertje iets minder plat te laten worden? Consultatie bureau zegt dat ik haar vaker op haar buik moet leggen, maar dat doe ik al...maar dat doe ik  natuurlijk niet de hele tijd als ze wakker is...
Leggen jullie jullie babietjes al op de buik in bed?
Of op de zij?
Mn dochtertje is ongeveer 15 weken oud....

Liefs

Ik geloof niet echt dat je dat helemaal kunt voorkomen. Lynn krijgt nu ook al een kale plek op haar achterhoofd, ik denk dat haar achterhoofd ook wel een beetje platter gaat worden. Maar over een tijdje groeit er genoeg haar overheen en is er niks meer van te zien!

Hoi hoi,

Volgens mij doe je al het mogelijke al om het afplatten te voorkomen.
Het enige  advies wat ik nog weet is haar iets met het hoofdje op zij (iets schuin zeg maar) nee te leggen en anders zo te draaien als ze slaapt. Deze tip kreeg ik mee van de kraamverzorgster.
Ook kun je idd proberen of ze zij om zij wil slapen, maar dan wel effe een dikke handdoek oprollen en tegen haar buikje leggen zodat ze niet terug kan rollen en is je effect weg.
Overigens ruben slaapt op zijn buik en dat doet hij nog vrij veel............

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Is die afplatting echt op haar achterhoofd of aan één zijkant van het hoofd?
Anne heeft het aan de linker kant en kan ik wel 100x op haar zij draaien, maar ze blijft haar hoofd omdraaien en desnoods draait ze zich helemaal om. Als ze slaapt en ik draai haar hoofdje om is ze zeker wakker.
Aan de achterkant heeft ze ook een hele kale plek, meer aan de linker kant dan op rechts... maar daar zie je later niks van. Over die afplatting maak ik me soms wel druk. Het is gewoon geen mooi gezicht.
Ik heb woensdag een afspraak met de fysio, dus ben benieuwd wat zij zullen zeggen.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Terug
Bovenaan