hoofdje bij verschonen en voedingshouding

Beste mama's,

Mijn zoontje van 3,5 mnd vindt het heel erg vervelend als je bij het verschonen een T-shirt over zijn hoofdje trekt. Dan moet hij bijna altijd even huilen. Hij heeft het altijd al vervelend gevonden als je aan zijn hoofd zit. Hij is met de keizersnede geboren dus echt gesjord is er niet aan zijn hoofd. Ook is hij het "leed" vaak snel(na even troosten)weer vergeten. Ik heb dus niet de indruk dat hij echt pijn aan zijn nek heeft. Heeft jullie baby ook zo'n hekel aan het uit-/aantrekken van een T-shirt? En hebben jullie nog tips hoe je het handigst een T-shirt over zijn hoofd trekt? Zeker nu het tijdperk van de lange mouwen is aangebroken vind ik het zo zielig dat hij het zo vervelend vindt.

Een tweede vraag: Thijs knoeit aardig met het drinken van zijn flesje. Meestal leg ik hem op mijn schoot op een kussen met een flesje in mijn ene hand en een doekje in de andere hand. Ik vraag me af of dit wel de ideale voedingshouding is. Moet hij eigenlijk niet wat rechterop drinken? Maar dan heb ik geen hand meer vrij voor een doekje en wordt het een smeerboel!

Sonja

p.s. Alvast bedankt voor eventuele reacties. Ik bezoek het forum niet dagelijks en tegen de tijd dat ik iemand wil bedanken staat mijn vraag al pagina's terug.
 
klinkt bekend hoor. Uitkleden is geen probleem, aankleden een drama in 3 bedrijven. hij is nu 8 maanden en is nog steeds zo. Aankleden dan maar zo snel mogelijk. Achterhoofd op de halsopening, halsopening met 2 handen zo wijd mogelijk maken en over hoofdje halen, mouw zo klein mogelijk maken door hem bij elkaar te frummelen zodat je hem door de opening met duim en wijsvinger vasthoudt, handje erdoor. Baby zitten om alles netjes naar beneden te krijgen.
wat de laatste tijd wel een beetje afleidt is na iedere handeling even een kusje op z'n neus of neusje neusje doen.
niet zenuwachtig worden hoor.
groetjes
 
Toon is nu bijna 7 maanden en hij vindt het ook niet altijd even leuk, dus dat blijft wel een beetje. Ik doe dan ook meestal even iets als koekoek of hem prijzen als hij niet piept. Om een smeerb oel te voorkomen is misschien een wipstoeltje iets? Dan heb je je handen vrij en kan hij niet van je schoot rollen.
Groetjes,
Masja
 
Bij mij is het aankleden ook een probleem, vooral alles wat mouwen heeft.
Vaak huilen dus. Meestal ga ik zingen, want dat vindt ze heel leuk en soms is ze dan zo afgeleid dat ze vergeet te huilen.
 
Inderdaad, aankleden is een crime, ook bij ons. Mijn zoon is 11 mnd en heeft ook nog steeds een hekel aan aankleden. Soms helpt het om hem een potje of een tube in de hand te geven. Maar zingen en grapjes, daar trapt hij niet meer in. 't Is ook een beetje een kwestie van geduld misschien. Het is nog heel moeilijk om aan zo'n kleintje uit te leggen dat hij gewoon even stil moet liggen/zitten en dat het dan echt snel voorbij is.

Ik gaf mijn zoon altijd op schoot de fles met mijn voeten op een krukje en dan legde ik hem tegen mijn knieën op, met z'n beentjes rechtop tegen mijn buik/borst. Is tegelijkertijd ook leuk, want je kunt je kind recht in het gezicht aankijken. Na het drinken kun je dan leuke contactspelletjes doen of zomaar even gezellig babbelen en geluidjes maken. Hij zit dan ook meteen wat rechter op en jij kunt met één hand de fles sturen en zonodig in de andere hand een doekje houden. Succes!
 
grappig om te lezen... ik heb hier ook ervaring mee, bij mij werd het afgedaan met "typisch een jongetje"???? die houden niet van aan en uit kleden??
het is bij mij zoontje nu wel wat minder(5 maanden)..maar als hij wat moe is kan het nog steeds aardig huilen worden, ik probeer hem dan maar met een speeltje af te leiden of een of ander raar geluid maken wat zijn aandacht trekt.
nou succes ermee!
 
Terug
Bovenaan