hoofdje en groei

Hoi allemaal,

ik ben nu eindelijk sinds de bevaling van 7,5 maanden geleden weer eens op deze site. Ik heb eeb zoontje van 7,5 maanden dus.
Nu heb ik een vraag.
Op het cb. is een groeiachterstand van zijn hoofdje ontdekt bij mijn zoontje. Zijn fontanellen zijn ook al ruim een maand aan elkaar gegroeid. Nu moet ik over een maand naar de kinderarts. Ik hoefde mij geen zorgen te maken, maar dat doe ik wel.
Ik weet niet wat mij te wachten staat. Wat voor onderzoek er gedaan wordt. Niemand kon mij wat zeggen.
Ik hoop dat er een van jullie iets meer weet.lIk hoop niet dat het bij een van jullie kinderen zelf is geweest. Het lijkt mij voor mijn zoon geen pretje dat over een tijd zijn hersentjes in de knel kunnen gaan zitten.
Verder ontwikkelt het mannetje zich razendsnel. Hij kruipt al twee maanden, gaat al ruim een maand staan en nu is de kamer niet meer veilig voor hem. Hij loopt, zolang hij zich ergens aan kan vastpakken. Daar is geen achterstand in, in zijn ontwikkeling.
Alvast bedankt,
Monique
 
Ja dat is makkelijk gezegd he geen zorgen maken. Ikzelf heb een zoontje van 10 weken en bij hem is het probleem juist andersom dat zijn hoofdje (veel) te snel groeit.Zijn hoofdomtrek is nu 40,5. Ik weet niet of ze dit alleen op de consultatie vinden of dat dat echt veel is. Ze constateren iets en dan zeggen ze maak je maar geen zorgen. Ik ga pas over drie weken weer naar consultatie en maak me nu al druk. Ik denk dat het beste inderdaad is gewoon af te wachten en tegenwoordig kunnen ze zoveel...
Sterkte ermee en alles komt goed.
 
Terug
Bovenaan