Hoofdje groeit minder goed

Even een vraagje. Vandaag bij het CB geweest. Hoofdje van mijn dochterje was niet echt goed gegroeid. We zaten op de ondergrens. CB maakte zich verder niet echt zorgen. Alleen zit ik er toch mee. Ze is nu 5 maanden en haar hoofdomtrek is 41,3 cm. 2 maanden terug was het 40cm. Dus in twee maanden tijd maar 1,3 cm gegroeid. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan het later toch wel goed doorgroeien?

Niet ieder kind volgt de curve perfect. Het kan wat zijn, het kan niks te betekenen hebben. Het CB maakt zich al snel druk, dus als zij zich nog niet druk maken, zijn er blijkbaar nog niet genoeg signalen om alarm te slaan.
Is het hoofdje het enige dat afwijkt? Drinkt ze veel, gemiddeld of weinig?

Mijn ervaring is dat die curves niet altijd even vloeiend hoeven te verlopen. Het zijn moment opnames. Als cb zich geen zorgen maakt wacht het gewoon even af tot je volgende afspraak. Of bel ze en bespreek dat het je bezighoudt.

Nee cb maakt zich geen zorgen. Heb al aangegeven dat ik er toch onrustig van werd. Mocht altijd langs gaan om te laten meten. Alleen nu wachten tot haar hoofdje groeit vind ik lastig om zo even paar weken te wachten. Houd me toch bezig.

Begrijp ik. Je kan natuurlijk ook naar de kinderarts. Maar ik vermoed dat die ook meerdere meetmomenten zal willen. Tenzij die meteen samenhangende symptomen ziet of zo. Niet gaan googelen, wordt je niet vrolijk van.

Ik zou gewoon nog een keer langsgaan binnenkort, de meting van het hoofdje kan door een ander persoon weer anders gedaan worden. En dat kan zo een centimeter schelen. Het kan ook zijn dat de vorige meting niet helemaal zuiver was, dus dat daardoor het beeld wat afwijkt. Succes!

[quote quote=10606101]Ik zou gewoon nog een keer langsgaan binnenkort, de meting van het hoofdje kan door een ander persoon weer anders gedaan worden. En dat kan zo een centimeter schelen. Het kan ook zijn dat de vorige meting niet helemaal zuiver was, dus dat daardoor het beeld wat afwijkt. Succes![/quote]
Dat heb ik inderdaad ook meegemaakt. Dat de assistente van de kinderarts een andere plek pakte om te meten dan het CB. Leek het hoofdje ineens gekrompen. Ze moeten in principe op de breedste plek meten, maar dat is blijkbaar nog niet zo eenvoudig.

Terug
Bovenaan