Hoofdje groot

A

Anoniem

Guest
Meiden,

kan iemand mij vertellen wat de hoofdomtrek en de lengte van de beentjes na 20 weken moet zijn? heb bij de 20 weken echo te horen gehad dat het hoofdje erg groot is en de beentjes erg kort... Is dit normaal of moet ik gaan denken aan iets ergers? (afwijkingen) Kan iemand me vertellen wat de maten horen te zijn?

Groetjes, Mo

Bij mij waren het hoofdje en beentjes te klein/kort. En zijn buikomvang was weer groot. Nou ik heb 6 weken geleden een kerngezonde zoon gehad en alles was prima gemiddeld!!

Dus ik zou me geen zorgen maken zolang de arts jou daar geen reden voor geeft. Heeft de VK/Gyn gezegd dat het ernstig was dan? Zo niet...je kleintje moet nog 20 weekjes groeien meid! Geniet er van!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07
www.babyvanetten.beebiesite.nl

Vk zei er niets over, alleen dat het erg groot was qua hoofdomtrek, maar zei niets over afwijkingen ofzo... hoop dat t goed is allemaal dan, ben ondertussen alweer 5 weken verder, maar maak me er wel druk om. Srom he? Eet enorm gezond, kan alleen mn sigaretjes niet laten liggen... misschien dat ik me er daarom zo druk om maak. Zwak he?
xx

Nou mijn vriending heeft ook heel de zwangerschap gerookt (en ik praat het niet goed), maar zij heeft een kerngezonde dochter gekregen! Dus ook daar zou ik e niet teveel druk om maken. Ik denk dat helemaal stoppen stressvoller is dan af en toe een sigaretje roken.

Stress is echt niet goed voor jou en je kindje!

Geniet ervan en laat het lekker op je afkomen. Zwanger zijn is zo mooi maar je kindje krijgen nog mooier!!

Dikke knuffel Saskia en Rik 04-07-07

Bedankt voor je leuke reactie meid... voel me al iets beter :)
Weet ook dat t slecht is, en zou er alles voor doen om te stoppen met die rotzooi, maar geen enkele manier helpt. Zo frustrerend! maak me ook veel te druk misschien. Genieten doe ik echt wel hoor meid! Heerlijk om zwanger te zijn! alleen die zorgen... moet je nagaan als het kindje er eenmaal is, haha
xx

Hey,

ook ik ben zo'n vreselijke verslaafde
Heb bij mijn zoontje de hele zwangerschap gerookt (was van iets veel ergers afgekicked, dus vond sigaretten nog wel schappelijk): mijn zoontje is hartstikke gezond (en 8pond bij de geboorte dus wat nou kindjes van rokende moeders zijn klein...)!!!

Ook nu rook ik af en toe een sigaretje (vooral als ik een beetje te gestrest wordt ivm zieke moeder, studie enz...), zou ook graag willen stoppen, maar ben gewoon te zwak!

Toch heb ik ook nu weer het gevoel dat alles goed is met de beeb!    

En idd: stress is helemaal niet goed tijdens de zwangerschap, dus dan maar af en toe een sigaretje....

Liefs Nika

leuk voor de fijne reacties...erg bedankt! vanmiddag een afspraak voor een pretecho gemaakt, dus kunnen we weer even kijken hoe het met de kleine uk gaat enzo... jij ook veel succes met je zwangerschap!!!
xxx

als ze er verder niks over gezegd hebben.... dan zal het wel meevallen... dan heeft je kindje (op het moment) een hoofd dat groter is dan gemiddeld... tja niet iedereen heeft een even groot hoofd.

Enige nadeel dat ik kan verzinnen is de bevalling , maaaaar daar kan ik je in elk geval wel geruststellen: ook kindjes met een groot hoofd komen eruit! Bij onze oudste liep met 30 weken het hoofdje 4 a 5 weken voor in grootte... en de jongste met 29 weken zat hij op 35 weken... dus 6 weken.
Ze idd allebei een best groot hoofd, maar zijn inmiddels zeeeeeer gemiddeld.

Zou trouwens gewoon de volgende keer de VK nog even vragen 'goh je zei dat toen zo en nu maak ik me zorgen?!? is dat nodig of was het gewoon een constatering dat het hoofd groter is dan gemiddeld?'

Terug
Bovenaan