Hoofdje hangt in maxi-cosi

<p style="text-align: center;">Onze dochter is nu 4 maanden oud en sinds 2 weken hangt haar hoofdje helemaal dubbelgeklapt als ze in slaap valt in het autostoeltje. We hebben er een van Cybex, die op een base is gemonteerd (maxicosi model). Deze kan dus ook niet platter in de auto. Als ik een hobbel over ga of de bocht om zie ik haar hoofdje ook flink bewegen/op en neer klappen. Dit lijkt mij niet de bedoeling.. daarbij ben ik ook bang dat ze geen adem meer krijgt (weet niet of dit kan). Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?</p>

Hier precies hetzelfde probleem met maxi cosi met base maar dan met onze kleine man van 4 weken. Wij hebben het opgelost door een autostoel verkleiner van Dino te bestellen via bol. Con. Google daar maar eens op :). Ws gebruik je alleen het grijze gedeelte omdat jullie kindje al wat groter is maar hier werkt het perfect. Geen hoofdje meer die in rare houdingen lig. 

Hey 
Wij hebben precies hetzelfde! Ook met een maxi cosi van cybex. Eerst dachten we dat het aan de achterbank lag omdat die wat omhoog liep maar nu met een andere auto is het hetzelfde. Er past geen verkleiner in dus dat is geen oplossing. Nu heb ik bij AliExpress soort banden gezien die zitten om het voorhoofd en houden het tegen, of het iets is, ik zou het niet weten maar je moet toch iets. Buiten dat het nooit goed voor het nekje kan zijn is het ook gevaarlijk want ik ben tijdens het rijden haar hoofd terug aan het duwen. Ik ga ze maar bestellen en uitproberen. Mijn dochter is bijna 6 maanden trouwens, vorig jaar hadden we precies hetzelfde met ons zoontje van nu 20 maanden.
Succes!

Hier hetzelfde. Ik heb gelezen dat het, naadt dat het niet goed voor de nek is, de ademweg ook dichtgedrukt wordt. Levensgevaarlijk dus. Onze kleine kan nog in de liggende reiswieg. Goed om te lezen dat die banden via het internet te bestellen zijn. Ik was al op zoek voor als ze echt niet meer liggemd vervoerd kan worden. 

Wij hadden hetzelfde probleem. We hebben een stuk stof onder de basis gedaan zodat die rechter staat en sindsdien ligt het stoeltje, en dus ook baby, keurig recht. Denk dat je bank gewoon te 'diep' is zeg maar. Succes! 

Terug
Bovenaan