hoofdje niet omhoog

Hoi Hoi,

Tyson word zaterdag a.s 4 maandjes. Nu leg ik hem elke dag op zijn buik in de box, maar ik merk dat hij zijn hoofd nog steeds niet echt optilt... af en toe een paar seconden en dan is het gebeurd.. Terwijl als ik hem tegen me aan heb hij alle kanten op kijkt, zijn hoofd de lucht in gooit etc etc en met zijn benen is hij ook erg wierig en wel sterk.. Wat is jullie ervaring hiermee met 4 maanden?? Misschien ben ik ook wel weer overbezorgd hoor.........

groetjes

Hoi hoi,

Ik wil je natuurlijk niet bezorgd maken ieder kind is immers anders, maar Daphne kon haar hoofdje al met 3 maanden goed optillen en even omhoog houden om rond te kijken. Het is een kwestie van blijven oefenen denk ik hoop voor je dat hij het snel gaat doen.

Liefs Margot mv Daphne ( 10-02-2009 )

Hoi, maak je niet druk...hier is het net zo. Mijn eerste ook hoor, die had een zwaar hoofd denk ik haha. Tijmen vindt het ook maar niks om op zn buik te liggen en zn hoofd optillen al helemaal niet. Eigenlijk heeft Jelle nooit echt goed zn hoofd op kunnen tillen als ie op zn buik lag maar ze kunnen wel rond kijken op schoot idd. Ik heb me er nooit druk om gemaakt en doe dat dus nu ook niet. Dan maar niet hoor. Nu is Jelle 3 en kan ie het wel hoor haha...

ieder kindje doet alles op zijn eigen tempo.
tuurlijk kun je hem wel stimuleren door hem dagelijks eventjes op de buik te leggen!

Merel (bijna 3) kon als baby erg goed haar hoofdje optillen.

Thomas (bijna 3 maanden) doet het wat minder maar ik moet zeggen dat ik hem niet zo vaak op de buik leg, dus dat ga ik ook wat vaker doen! Hij is wel erg sterk in de benen, hij trekt zichzelf al op tot staand als je hem aan zijn armpjes pakt. (als je zelf op de bank ligt en hij zit op schoot trekt ie zich op)
Ook liggen tegen je aan vind ie niet fijn, meneer wil rechtop zitten hahahahaha.

groetjes Elise

Terug
Bovenaan