Hoofdje omhoog

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 13 weken en doet het heel goed. Eet goed, slaapt goed en is ook heel alert al zeg ik het zelf. Het enige dat ze nog niet echt doet als ik haar op haar buik leg is lang met haar hoofdje omhoog. Als ik haar neerlig gaat ze meestal met haar hoofdje opzij en begint een beetje te gillen en te kirren totdat ze het zat wordt. Ook komt ze eerder met haar achterwerk omhoog en zet ze een beetje af met haar voeten maar haar nek/rugspieren gebruikt ze niet echt. Ze komt alleen omhoog als ik voor haar ga zitten maar dan doet ze het ook niet langer dan een seconde of 30. Als ik het zo van andere moeders hoor lijkt het alsof ze achterloopt ... Moet ik me zorgen maken of zijn er meerdere babies die hetzelfe (niet) doen. Overigens houdt ze met andere dingen (op schoot zitten bij mij bv) wel heel goed haar hoofdje en nekje recht dus het is geen kwestie van niet kunnen volgens mij. Is dit luiigheid of ...

 
Hi,

Rustig aan, ze is nog maar 13 weken!!! Ik ben met mijn kleintje van 13 weken rustig aan het oefenen. Ze ligt dan op mijn borst en ik lig ietwat schuin omhoog op de bank. Dan doet ze met plezier haar hoofdje omhoog en in de box houdt ze het ook maar heel even vol. Ze moeten het nog leren!

Groetjes Nynke
 
Hoi Hoi,

Onze dochter nu 4 maanden heeft hetzelfde wij kregen van het CB een tip om een opgerolde handdoek onder haar borstje te leggen zo worden ze gestimuleerd om hun hoofdje omhoog te houden.... Maaruh rustig aan hoor jou kindje is waarschijnlijk ergens anders weer heel snel mee.....of misschien net als onze dochter misschien een beetje lui......dat zijn we allemaal toch wel eens?!
 
quote: ginger69 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2005 22:44:10'));

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 13 weken en doet het heel goed. Eet goed, slaapt goed en is ook heel alert al zeg ik het zelf. Het enige dat ze nog niet echt doet als ik haar op haar buik leg is lang met haar hoofdje omhoog. Als ik haar neerlig gaat ze meestal met haar hoofdje opzij en begint een beetje te gillen en te kirren totdat ze het zat wordt. Ook komt ze eerder met haar achterwerk omhoog en zet ze een beetje af met haar voeten maar haar nek/rugspieren gebruikt ze niet echt. Ze komt alleen omhoog als ik voor haar ga zitten maar dan doet ze het ook niet langer dan een seconde of 30. Als ik het zo van andere moeders hoor lijkt het alsof ze achterloopt ... Moet ik me zorgen maken of zijn er meerdere babies die hetzelfe (niet) doen. Overigens houdt ze met andere dingen (op schoot zitten bij mij bv) wel heel goed haar hoofdje en nekje recht dus het is geen kwestie van niet kunnen volgens mij. Is dit luiigheid of ...

Hoi,

Mijn dochterje is nu bijna drie en halve maand (15 weken) en die houd haar hoofdje sinds deze week goed om hoog. Daarvoor vond ze het ook erg lekker liggen met haar hoofdje op   de grond. Blijf lekker oefenen en het komt vanzelf wel goed. Ze deed het ook van de een op de andere dag een stuk beter en langer.

Succes er mee.

Groetjes Astrid

 
Ons kindje heeft er eigenlijk helemaal geen moeite mee...
vanaf de geboorte houdt hij al zijn hoofdje helemaal omhoog en kijkt dan om hem heen als hij op zijn buik ligt.
met 13 weken tilt hij nu ook zijn hoofd op als hij op zijn rug ligt...
is dit dan al te vroeg?
 
quote: xandra reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2005 10:01:58'));

Ons kindje heeft er eigenlijk helemaal geen moeite mee...
vanaf de geboorte houdt hij al zijn hoofdje helemaal omhoog en kijkt dan om hem heen als hij op zijn buik ligt.
met 13 weken tilt hij nu ook zijn hoofd op als hij op zijn rug ligt...
is dit dan al te vroeg?



Je kindje is gewoon lekker snel. Ieder kindje heeft zijn of haar eigen tempo dus maak je daar maar geen zorgen over.

Groetjes Astrid
 
Terug
Bovenaan