hoofdje optillen

Hoi,

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze hun hoofdje goed op konden tillen als ze op hun buik lagen?? Als ik mijn dochterje (nu 12 weken) op haar buikje in de box leg, doet ze eigenlijk maar weinig moeite om haar hoofdje op te tillen. Ze vindt het wel lekker op haar buik dus gaat er dan heerlijk voor liggen. Maar ja, mijn bedoeling was eigenlijk meer dat ze haar nekspiertjes wat gaat trainen:) Mijn zoontje deed hier juist wel erg veel moeite voor en kon met drie maanden zijn hoofdje al heel goed optillen. Nu weet ik dat ieder kindje weer anders is maar kan ik het wat meer stimuleren misschien??
 
mijn dochtertje deed het eigenlijk al goed met 5 dagen oud.
en nu neemt ze haar hele bovenlichaam er bij mee.
waar je het mee zou kunnen stimuleren is een opgerolde handoek en die zo onde haar oksels leggen zodat ze hier op zou kunnen steunen.

groetjes en succes
ilonka
 
Mijn zoon deed niet anders. Al vanaf 3 weken tilde hij zijn hoofd op. Hij legt het juist nooit neer. Het komt vanzelf, joh. Wees blij met zo'n lekker relaxte dochter. Je zou eens met een speeltje kunnen rammelen ofzo.
Groetjes,
Daantje
 
Mijn zoontje vind er helemaal niks aan op zijn buik. Hooguit twee of drie minuutjes en dan begint hij te huilen, tilt zijn hoofdje afentoe eventjes op maar ook niet echt. Ik leg hem wel eens in mijn hoefijzerkussen op zijn buik, hij ligt dan een beetje bergop zal ik maar zeggen, maar ook dat vind hij na hooguit tien minuten niks.

groetjes, jane mv max 10 weken
 
Mijn zoontje deed het al vanaf een week of 2, hij is nu 10 weken. Hij is erg sterk in zijn nekje alleen soms nog een beetje ongecontroleerd maar dat mag of niet dan. Hij vindt het ook geweldig als hij bij mij op schoot zit om zichzelf omhoog te duwen met zijn beentjes. Dan schatert hij het uit.
Maar wat Daantje ook zegt, wees blij dat je een rustige dochter hebt, ik heb soms letterlijk een kaakfractuur als meneer weer een lekker met zijn hoofd beweegt en mij een kopstootje geeft ;-)
Het komt allemaal vanzelf en als je je zorgen maakt vraag je toch eens op het CB?
Groetjes Diana en Lars (vandaag precies 10 weken)
 
Terug
Bovenaan