hoofdje optillen

Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 3,5 maand en zodra ze wakker is gaat ze haar hoofd optillen. Ik weet niet of het goed is voor haar. Ze doet het echt de hele dag door. Ze kan zich nog niet draaien van buik naar rug of andersom. Het lijkt wel alsof ze meteen wil gaan zitten. En ook wil de hele tijd staan. Hebben jullie hier ervaringen mee en zo ja wat doen jullie eraan.
 
Hihihi je hebt een heel nieuwsgierig aagje zo te horen. Ze wil alles zien. En wat een nek en buik spieren zal ze straks hebben.!
HEt kan geen kwaad hoor.

Ik zei altijd dat ons dochtertje dan net en schildpadje is.

Geniet er lekker van.
 
Hoi,
Dat herken ik helemaal. Mijn zoon wil ook niets anders dan zitten.......
Hij is ook begonnen met het optillen van zijn hoofdje. Constant. Dat hij geen spierpijn heeft gekregen is mij een raadsel. Hij is nu 5 maand en kan ook nog niet draaien. Hij zit wel al redelijk stevig (niet los hoor). Heb aan de kinderarts gevraagd of dit kwaad kon en of het niet andersom moest. Dus eerst rollen. Eerst rollen is volgens haar wel het meest voorkomende maar geen must. Ieder kind is nu eenmaal anders en ontwikkeld zich dan ook als zodanig. Haar advies was dat we hem maar gewoon zijn gang moesten laten gaan. Tegenhouden kun je het toch niet. Maar we mochten het niet stimuleren. Wel mochten we hem helpen met draaien en veel op de buik leggen. Dan kan hij ook alle kanten op kijken. Vind ie nog leuk ook.
Succes ermee
Groetjes
 
Onze zoon deed dat ook snel. Hij kon in de kinderwagen net over de rand kijken en dat deed hij dan ook de hele wandeling. Heel schattig om te zien en het kon volgens het cb absoluut geen kwaad. Hij wordt er alleen sterker van.
 
het zal je verbazen maar mn zoontje doet het al van af de 2de dag hij is nu 6 weken en is nu niet aleen zn hoofdje aan het optillen maar zich ook aan het op drukken en maar rond kijken het is zn lief gezicht en maar brabbelen ik denk dat we een nieuw record krijgen daalijk kruipt ie ,ik maak me er geen zorgen om als ie moe is stopt ie van zelf
 
Tja, ook maar even opscheppen... Ons zoontje (nu zeven weken) deed het ook al vanaf zijn geboorte... Ik zal ook eens aan onze arts vragen of dat kwaad kan of niet? Ook ik denk trouwen dat kindjes het zelf wel aangeven. Zij voelen immers hun lichaam het beste.
 
Hallo dames,

Hier ook een berichtje van een trotse moeder. Onze zoon die tilt vanaf zijn geboorte zijn hele bovenlijf op en kijkt alle kanten op. toen hij 4 dagen was rolde hij om van zijn buik naar zijn rug en toen hij 14 dagen was rolde hij alle kanten op en kruipt ook alle kanten op. wij laten hem slapen in de trappelzak en het stuk wat over is doen we onder het matras..dit doen we voor zijn eigen veiligheid, doen we dit niet dat ligt ie smorgens overdwars bovenin zijn bedje een feestje te bouwen. Hij is nu 5 maanden en hij zit op zijn knieen en wilt de spijlen van de box pakken om te gaan zitten.
Mijn dochter deed idem dito. Vind het aan de ene kant leuk maar aan de andere kant gaat t zo snel dat ze niet echt baby zijn.


groetjes
Jess
 
Terug
Bovenaan