Hoofdje optillen

Beste meiden,

Sinds kort loopt mijn dochtertje van 9 weken bij de fysio wegens een voorkeursligging en overstrekken. Op zich gaat dat nu wel beter maar nu zei de fysio laatst dat mijn dochtertje bij buikligging haar hoofdje al goed op moet kunnen tillen. Dat lukt nog niet zo heel erg goed en dat zijn we dus aan het oefenen. Het gaat gepaard met een hoop gekreun en gesteun maar af en toe lukt het dan wel. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat /is gegaan met jullie kindjes toen ze deze leeftijd hadden.

 groetjes
 
Hallo,

Wat heb je nog een heerlijk kleintje, wat vervelend dat je zo vroeg al naar de fysio moet.
Onze zoon Thijs heeft ook een sterke voorkeurshouding gehad (keizersnee/stuit) hij heeft wel tot 3 maanden zo in een balletje gelegen. met 3 maanden kon ik hem op z'n buik leggen en hield hij eventjes zij hoofd omhoog (om hem daarna weer snel neer te leggen) Thijs is nu 10.5 maand oud en een snelle jongen! loopt rond de tafel e.d. Hopenlijk valt het allemaal mee en is er ook over een maandjes niets bijzonders te merken aan je kindje.

Groetjes
 
Hoi mams van Thijs,

Wat bedoel je met in een balletje liggen? Mijn dochter ligt af en toe helemaal krom, met haar hoofd naar achteren en de beentje ook die kant op, raar gezicht wel. Bedoel je die houding of lag jouw zoontje juist de andere kant, dus met zijn neus naar zijn knieen zeg maar?
groetjes
 
hallo

Mijn zoontje is een echte buikslaper. en kon al met 6 weken eventjes zijn hoofd optillen. Dit komt vooral omdat hij vaak op de buik ligt. hoe vaker een kind op de buik ligt hoe sneller ze hun hoofd kunnen optillen is mijn ervaring en de ervaring van een vriendin van mij. Maar elk kind is anders en leert op zijn of haar eigen tempo.

groetjes thea moeder van Wesley (14 weken)
 
Mijn dochter van nu 3 maanden kon ook met een week of 7 haar hoofdje eventjes optillen. dit ging gepaard met veel schokkerige bewegingen en kwam maar een ministukje omhoog. Nu lukt het al veel beter. Ze tilt zo haar hele lijfje op. En het is waar wat er al eerder is gezegd: als je elke dag even oefent dan gaat het veel sneller. Dus je kindje gewoon elke dag (na het verschonen bijv. of in de box) je kindje eventjes op de buik leggen!! Het is echt een heel schattig gezicht!!

Groetjes,
Nathaly
 
mijn zoontje is nu 7 weken en kan al een week of 3 zijn hoofd goed optillen.. We zijn afgelopen vrijdag voor nacontrole (na een zware bevalling) bij de kinderarts geweest en die zei dat dat niet echt gebruikelijk is voor een kind van 4 weken (ook al was hij 2 weken na uitgerekende datum) maar het kan geen kwaad zei hij.
maar ik denk dat ieder kind een beetje zijn eigen tempo bepaalt. de een is met het ene weer sneller dan met het andere. Soms is het volgens mij maar beter dat je niet van iedereen hoort wat een kind op een bepaalde leeftijd al wel of juist niet kan.
 
Hallo,

Ik heb altijd geleerd dat op de buik liggen erg goed is voor de ontwikkeling maar Mirte wilde het nooit want dan kon ze niets zien. Van de docente babymassage heb ik geleerd een wat grotere  handdoek op te rollen in een u te leggen en de baby met de borst erop en de armpjes er overheen. Zo vinden ze het leuk want ze kunnen goed om zich heen kijken, is het minder vermoeiend en trainen ze toch de juiste spieren om later het hoofdje zelf omhoog te houden. Heeft bij  Mirte erg goed gewerkt.

Groetjes,
Linda
 
Terug
Bovenaan