hoofdje optillen

Hoi moeders,

Even een vraag ik was laatst op het cb en daar zeiden ze dat het nu echt wel tijd werd dat Tiara haar hoofd op moet gaan tillen. Ze is nu 3 maanden. Als ze bij ons op de arm zit heeft ze haar hoofd gewoon opgeheven en je hoeft ook echt niet te onder steunen, maar als je haar in de box op haar buikje ligt dan doet ze het niet wat we ook proberen. Op het cb zeiden ze dat we haar moesten stimuleren met een speeltje maar ze vertikt het gewoon. Ik heb nu echt het idee dat ik het niet genoeg stimuleer maar ik ben bang als ik haar te veel push dat ze het ook niet doet en ook geen plezier meer heeft in spelen. Ook met het kleed op de grond vind ze helemaal niks. Ligt het nu aan mijn en mijn kind of hebben andere kindjes dit ook en moet ik haar dit op haar eigen tempo laten doen???

Groetjes Nancy

Hoihoi, ik heb het probleem hier niet. Mijn zoontje deed het al ongeveer vanaf z'n geboorte (hele sterke nek). Maar volgens mij is het enige wat je kan doen gewoon consequent iedere keer als je je kindje gaat voeden of gevoed hebt op de buik leggen. (desnoods met tussenpauze meerdere keren per vouding) De nieuwsgierigheid zal vanzelf gaan lokken om het hoofdje op te tillen. Eerst een paar tellen en dan steeds een beetje langer. Wat voor je eigen houding wel makkelijk is is om een speelkleed op de eettafel te leggen. Dan kan je er zelf erg makkelijk bij. Gewoon lekker op een stoel erbij gaan zitten en samen spelen.
Je zou kunnen proberen om je kindje een beetje te helpen door de elleboogjes onder het borstje te doen of door een opgerolde handdoek onder het borstje te leggen. Op die manier houden de kindjes het langer vol en kunnen ze het dus beter oefenen.
En laat je niet te gauw gek maken door het cb. Want wie zegt dat je kindje iets 'hoort' te doen. Een kindje gaat iets doen als ie er aan toe is. En meer dan ze een beetje helpen en stimuleren kunnen we niet doen. Het gaat je vast lukken!
Liefs Phira

Hoi,

Allereerst, gezellie dat je mee komt kletsen.  
Echt forceren met het hoofdje optillen  zou ik niet doen, misschien kun je eens proberen om je kindje met haar of zijn ( sorry ik weet ff niet meer of je een jongetje of meisje hebt )
buik op jou buik te leggen als je op de bank zit. ( snappie??)
Deze tip heb ik hier een keer gelezen en bij de kleine van mijn schoonzusje werkte dit super.
Yari kon al heel snel zijn hoofd optillen en stilhouden, hij is gewoon erg nieuwsgierig zeggen wij altijd.

Succes ermee en misschien hebben andere meiden  meer tips voor je.

Groetjes Marina

oh, ik krijg net een folder binnen van het cb waar nog een tip in staat:
Leg je kindje dwars over je bovenbenen heen. Kan het ook lekker in de rondte kijken zonder al te veel moeite te moeten doen.
Succes
Phira

Ik heb de tip! Van iemand op deze zite gekregen!
Ik had namelijk hetzelfde 'probleem'.
Probeer een paar x per dag (4 / 5 x) je kindje op zijn buikje te leggen op het aankleedkussen. Leg/druk dan je hand op zijn kontje zodat er een beetje druk op komt. Voor je kindje is het dan makkelijker om zijn hoofdje op te tillen. Let op, niet langer dan 10 a 20 seconden per keer als hij het echt niet leuk vindt!! Ik zou het niet meteen na een flesje doen, lijkt me niet echt prettig met een volle buik. En geef het de tijd!!
Bij mijn zoontje gaat het nu heel goed, alleen is het nog steeds niet zijn favoriete bezigheid, zal dan denk ik ook nooit worden, maar zijn nekspieren zijn nu wel goed getraind.
Mark my words, komt helemaal goed! Succes!

Hoi,

Bedankt voor jullie tips ik ga ze zeker proberen. Als ze wakker word ga ik gelijk aan de slag. Ik heb er helemaal zin in gekregen om het te proberen. En ik vind het ook harstikke leuk om mee te kletsen ik wist helemaal niet dat je met moeders die ongeveer gelijk zijn bevallen kon kletsen echt leuk.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

David is vier maanden en tilt zijn hoofdje wel op maar nog een beetje schokkerig, zakt iedere keer weer naar beneden en moet dat dan corrigeren. Hij houdt het ook nog niet lang vol. Wij moeten dus ook oefenen! Maar dat geeft niks, de een is nou eenmaal sneller en nieuwsgieriger dan de ander.
Tegen mij zeiden ze op het cb inderdaad ook: na iedere schone luier even op de buik (een paar tellen) en na het avondeten even gezellig op tafel wat langer. Je kunt dan een opgerolde handdoek onder haar borstje leggen waardoor ze niet meteen met haar neus op tafel ligt als het nog niet zo goed lukt.

Succes!

Hoi,

Ik heb ook te horen gekregen dat  mijn dochter Roos ook haar hoofdje nog niet genoeg optilt. Ze vind het helemaal niet leuk om op haar buik te liggen. Ik ga in ieder geval de tips proberen die je hebt gekregen van de andere moeders. Bedankt!!
Nog even een kleine en misschien rare vraag, waarom is het zo verschrikkelijk belangrijk?

Terug
Bovenaan