hoofdje optillen

Mijn dochtertje is 5 weken te vroeg geboren en is van 31 Juli.
Nu maak ik me toch ietwat zorgen.
Ze kan haar hoofdje nog niet optillen.
Wel als ze op je schouder ligt maar niet op een kussen ofzo.
Verder kan ze al wel brabbelen al een tijdje en volgen en dingen vastgrijpen.
Moet ik me nu terecht zorgen gaan maken?
 
mijn zoontje moest voor een voorkeurshouding naar de baby fysio.. daar vonden ze dat er vanalles mis was met hem, hij kon ook nog niet lang zijn hoofdje omhoog houden. hij was toen al een maand of 3, en inderdaad dat had misschien wel beter gemoeten op die leeftijd. ik heb hem op advies van de fysio vaak op z'n buik gelegd, en toen ging het vanzelf.
ga een tijdje met haar oefenen, op de buik neerleggen (als het nog niet lukt kun je het ook proberen met een opgerolde handdoek onder de borst, is minder zwaar )
verder kun je natuurlijk ook zelf contact opnemen met een fysiotherapeut, al is het alleen maar voor tips en oefeningen. want die zijn er genoeg! komt allemaal goed! (en het word verzekerd, ook handig om te weten)

groetjes
 
Zoals de mama van Just al schrijft. Zoek een kinderfysio. De fysio van mijn jongste kwam aan huis. Dat is volgens mij normaal bij baby's.
Als je er geen kan vinden dan heeft het cb zekeer de telefoonnummers van kinderfysio's in de buurt.
 
Hoi,

is je dochter onder behandeling van fysio? Zo te lezen niet he?
Onze dochter is 9 wk te vroeg geboren en blijft tot ze 1 jaar is onder behandeling. Gewoon omdat ze te vroeg geboren is als extra controle. (tot nu ontwikkelt ze zich prima, geen (grote) achterstand.

Wij kregen als tip haar elke dag een paar keer 5 min. op haar buikje te leggen & dan eventueel met een (handdoek)rolletje onder haar. Op deze manier trainen ze de spiertjes.

Maar als je je zorgen maakt idd gewoon eens cb of fysio bellen, wie weet hebben ze tips of stellen ze je gerust.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties en tips.
Allereerst wil ik er nog bij vermelden dat mijn zoontje nu 5 jaar met bijna 31 weken zwangerschap is geboren met een accute keizersnede.Hij kreeg meteen alle "toeters en bellen" aan zijn zijde en zo dus ook de fysio.Maar hij kon zijn hoofdje wel zo optillen welliswaar later als zijn "leeftijdsgenootjes"maar dat was eigenlijk ook logisch gezien zijn vroeggeboorte.
Het is idd fijn die extra hulp maar ik wordt er tegelijk ook een beetje "moedeloos" van.D.w.z dat ik al eens zo'n moeizaam traject heb afgelegd en dat ons meisje alles wat ze nu moet kunnen ook kan behalve haar hoofdje optillen liggend op een kussen of iets dergelijks.Uiteraard ga ik overleggen bij het C.B. en neem jullie tips ten harte.Maar hoop toch stiekem dat ik het zonder de fysio in te schakelen af kan.
 
Ik kan me voorstellen dat je bij je zoon heel veel toeters en bellen hebt meegemaakt door de vroeggeboorte.
Maar alleen een fysio, die aan huis komt, valt toch wel mee. Eerst elke week, later eens in de 3 weken een uurtje. De fysio van mijn dochter was ook heel lief en gezellig en heel kindgericht. Mijn dochter vond het nooit vervelend, soms wel zwaar, maar ze heeft nu een heel mooi hoofdje.
Je kan in ieder geval beginnen met je dochter een aantal keer per dag op haar buik te leggen. Toch zijn de tips van de fysio wel heel handig als dit gewoon te zwaar is voor haar.
 
Hallo,

Ook hier positieve ervaring met Fysio onze dochter heeft maar een oogje en haar hoofd op tillen voegde niks toe toen niet in iedergeval ze kwam hier voor de voorkeushouding! en dit werd er bij meegenomen.
Nu is onze dochter met meer dingen laat! door haar afwijking maar alles komt op zijn tijd echt waar!! Ze is 2 en loopt nog niet maar kletst als de beste ieder kind heeft zijn eigen tempo.

Ik moest door Sanne haar afwijking de boekjes al heel snel laten wat het was omdat ze simpelweg die lijen kwa ontwikkeling!
Dus die ontwikkelingsboekjes ik kijk er niet meer in moet zeggen het geeft een hoop rust!!

Liefs Mich
 
mijn dochtertje is van 3 maart. ze was vrij vlot met alles. nu niet meer haha.
alleen ook het hoofdje optillen wou ze niet doen. dus wij van alles geprobeerd. fysio wilde we als laatste optie.
en opeens vond ze het leuk, we legde haar op haar buik bij ons op de buik. ze vond het geweldig om ons dan aan te kijken. en dan stiekem een lach te geven en snel haar hoofdje weer neer te leggen.
 
Terug
Bovenaan