hoofdje optillen

Ik heb het al op het algemeen forum gevraagd maar hier alsnog een keertje :)
Mijn dochtertje is 5 weken te vroeg geboren en is van 31 Juli.
Nu tilt ze haar hoofdje nog steeds niet op als ze op een kussen ofzo ligt.Dit doet ze wel op je schouder.
Verder kan ze alles wat ze op deze leeftijd moet doen zoals;volgen,dingen vastgrijpen,lachen,brabbelen.
Nou is mijn vraag dus;Waarom tilt ze haar hoofdje niet op als ze ergens op haar buikje ligt en op mijn schouder wel?
moet ik me nu zorgen gaan maken?(doe ik overigens al wel een beetje hoor)

Volgens mij is elk kind weer anders maar ben je bekend met een ostiopaat? onze zoon lag heel lang in stuit is met een versie 37 wkn gedraaid.
Ik ben op advies bij een ostiopaat geweest, soort fysiotherpeut. Ze worden vergoed door je verzekering. Echt een aanrader zij kijken en voelen of alle spieren, zenuwen in orde zijn en of er geen trauma is.

Succes

Dag mammav2roolkes,
mijn dochtertje is 3 weken te vroeg geboren en had oa ook dit probleem.Volgens de fysio waren haar nekje en rugspiertjes onderontwikkeld omdat ze te voeg was geboren. Wij zijn vanaf 9 weken naar de fysio gegaan en hebben oefeningen meegekregen om haar nekje en rugspiertjes te trainen. Na een week hadden we al flinke resultaten en nu kan ze alles! Ik raad je aan om naar de fysio te gaan. Je kan het altijd proberen. Mijn dochtertje vond het overigens helemaal niet fijn om op haar buikje te liggen en nu kan ze het gewoon een tijdje volhouden/ Succes er mee!

Terug
Bovenaan