Hoofdje recht houden

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben 29 jaar en mama van twee dochters. De oudste is ernstig meervoudig gehandicapt en is bijna 2 jaar. De jongste is nu bijna 3 maanden.

Mijn vraag aan jullie is: Mijn jongste dochtertje houdt haar hoofdje nog steeds niet omhoog ook niet een beetje als zij op haar buik ligt. Ik maak me daar zorgen over. Herkent iemand dit? Als ze op schoot zit kan ze haar bolletje wel recht houden maar in buikligging niet. Verder ontwikkeld ze echt goed met kijken en proberen te grijpen enz.

Maar gezien mijn oudtste kind let ik hier heel erg op en maak me snel zorgen.

Ik hoop dat iemand dit herkent.

Groetjes.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud en slaapt al vanaf week 4 op zijn buik. Hij was al heel snel sterk genoeg om zijn hoofdje om te draaien. Dus als hij op zijn buik in bed ligt kan hij heel goed zijn hoofd omhoog houden. Het rare is dat als hij op schoot zit hij zijn hoofd laat hangen. Afgelopen week heb ik er naar gevraagd op het cb en daar zeiden ze dat het dan toch nog niet sterk genoeg is. Wij spelen nu met hem en proberen zijn aandacht te trekken d.m.v. een rammelaar. Dan doet hij zijn hoofdje omhoog. Op deze manier worden zijn spiertjes weer sterker. Misschien kunnen jullie ook zoiets doen als ze op haar buik ligt.

Succes ermee!!
 
Hai moeder1

Mijn dochter is nu 4,5 maand en ze houd haar hoofdje pas sinds een klein maandje omhoog als ze op haar buik ligt. Eerder wou ze het absoluut niet, ze vond het vreselijk op haar buik liggen. Maar nu sinds 4 maadnen vindt ze het pas leuk.. dus echt zorgen maken hoef je nog niet te doen lijkt mij. Je kunt altijd langs gaan bij het cb.. Xxx
 
Dag Moeder1
Laat je niet gek maken! Het ene kind is sneller dan het andere. Het heeft geen zin om te gaan vergelijken met andere kinderen, want daar wordt je alleen maar onzeker van.  Houd contact met je huisarts of een kinderarts.
En als het zich naar jouw gevoel goed ontwikkelt, dan moet je gewoon daar op vertrouwen!
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.Inmiddels heb ik toch een fysiotherapeut ingeschakeld om te oefenen het hoofdje recht te houden.Die stelde mij gerust dat haar spiertjes wel wat achter lagen maar dat dat met oefenen helemaal goed zou komen. En inderdaad na een week goed oefenen zie ik al een heleboel resultaat. Ze kan haar hoofdje optillen en zelfs voorzichtig rond kijken. Het is nog niet wat het moet zijn maar ze gaat met sprongen vooruit.

Groetjes en geniet van  jullie kleintjes
 
Terug
Bovenaan