Hoofdje vastgrijpen

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Mijn zoontje pakt echt heel vaak zijn hoofd vast op een dag. Nu heeft hij 3 weken terug een oorontsteking gehad dus ben daar nu wel elke keer een beetje huiverig voor of hij dat niet weer heeft. Denk het niet, want ik mag er gewoon aanzitten en hij is ook gewoon vrolijk enzo. Ikzelf heb heel vaak last van migraine dus ben soms ook bang dat ik dat doorgegeven kan hebben aan hem en dat hij door de pijn in zijn hoofd er elke keer naar grijpt. Of is dat grijpen gewoon normaal op deze leeftijd (9mnd2dgn)?? Doen jullie kids dit ook of zou ik e.e.a. eens aan de ha moeten vragen of zo. Soms weet je niet echt wat je ergens mee aan moet he, wil ook niet als een overbezorgde zeikerd overkomen hihi

Groetjes Karin

Hugo heeft dat eigenlijk helemaal niet. Het kan dat je migraine hebt
doorgegeven. Vanaf dat ik 1,5 was had ik het ook, dat mijn moeder het
wist, dus het kan er ook al eerder geweest zijn.

Ik denk dat ik het even zou laten nakijken denk ik.

Succes, Miriam

Nee, James doet dat niet. Hij krabbelt weleens aan zijn oor, dat wel. Als hij echt naar zijn hoofd grijpt (dus niet gezicht), dan zou ik voor de zekerheid langs de huisarts gaan en zeggen dat je bang bent dat hij ook migraine heeft.

Lastig he, dat die kleintjes nog niet kunnen praten...

Sabrina

Hoi,

Bedankt voor jullie reakties, ik denk dat ik idd dan maar eens een afspraak maak bij de ha. Eens kijken wat die zeg.
Wel vervelend idd dat die kleintjes niet kunnen zeggen waar ze last van hebben. Nu moet je heel de tijd maar gokken wat er aan de hand is. De laatste 2 dagen gaat het eigenlijk goed, hij grijpt alleen naar zijn hoofd als we "klap eens in je handjes"zingen hihihi.

x Karin

Hoi,

Als je het niet vertrouwd moet je idd even naar de huisarts gaan. Of ze al migraine kunnen vaststellen weet ik niet. Misschien is het ook wat anders. Ik heb zelf ook migraine. Ben ook bang het door te geven, want ik heb het geerft via vaderskant. Maar bij mij uitte het zich pas in de pubertijd. En het kan zijn dat ik het inmiddels in een andere vorm heb doorgegeven aan de kinderen. (epilepsie, er schijnt een verband te zijn)

Danae wrijft ook over haar hoofdje. Maar bij haar is het onderdeel van haar doen en laten. Want ze doet het voornamelijk als ze moe is. Ze doet het in bed met haar totje. Bij haar heeft het dus niks te betekenen.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan