hoofdkussen

Hoi allemaal,

Onze zoon van 2,5 jaar vind het heel lekker om bij ons in bed te liggen en dan met zijn hoofd op een kussen.
Hij wil graag ook een kussen in zijn eigen bedje, maar wij weten eigenlijk niet vanaf welke leeftijd dit verantwoord is.
Weet iemand het?

Groetjes Sesam
 
Volgens mij werd dit tot 2 jaar afgeraden (evenals een dekbed). Dus ik denk dat het nu wel kan. Is er niet een internet-site met "veilig slapen"? Even googelen (is nu erkend werkwoord haha) misschien?

Groetjes Marieke
 
volgens mij mag het inderdaad ook na  de tweede verjaardag, als de kans op wiegedood min of meer voorbij is.
Misschien wel leuk om te weten is dat er speciale kussens zijn voor kinderen, dunnere dan de normale en dus beter voor hun nekjes.

groetjes, Joke.
 
Hoi,

Mag vanaf 2 jaar.Er zijn speciale kussen voor kinderen. Bij prenatal of andere babyzaak, volgens mij ook bij Hema.
Ik heb er ook 1 voor mijn zoon, omdat hij voor jaar een groot bed kreeg en meteen ook dekbedje met kussen......omdat de dekbedovertreksets ook kussensloopje erbij hebben. Maar hij wil geen kussen. Gooit het gewoon op de grond.
Maar het mag dus vanaf 2 jaar. Ze readen hetzelfs aan voor kinderen die regelmatig verkouden zijn.
groetjes Chantal
 
Hoi,
Mijn zoon is ook bijna 2 1/2 jaar en wil ook graag met een kussen slapen. In eerste instantie hadden we een plat kussentje in de vorm van een vis. Je hebt ze in allerlei variaties, en daar lag hij dan op. Want hij propte anders al zijn knuffels onder zijn hoofd om op te liggen.
Eigenlijk gebruikten we het alleen met zijn middagslaapje omdat we het toch nog wel eng vonden. Nu hebben we bij ikea een kinderkussen gekocht. Het is niet zo groot, ongeveer de helft van een volwassen kussen en een heel stuk dunner. Het is makkelijk in te duwen. Misschien ook een tip voor jou.
Groetjes Inge
 
Terug
Bovenaan