Hoofdkussen...

A

Anoniem

Guest
Ik weet dat onderwerp al is langs geweest maar waar staat die...dus even opnieuw...
wanneer mogen kindjes een kussen in bed?wie heeft het al?En waar gekocht?
Ik wilde vanmiddag eens even in de babyspeciaalzaak gaan vragen/kijken.
groetjes gaby

naar mijn weten niet voor 2 jaar, maar ik geloof dat er al heel veel kindjes 1 hebben op het forum, dus lekker je eigen zin doen natuurlijk

ik ga zelf wel voor de 2 jaar, Ivar heeft totaal geen problemen met slapen, dus we laten het lekker zo!

groetjes Jenneke

Ik heb ook gehoord dat het vanaf  2 jaar is.
Jaimey slaapt zonder kussen en dat gaat goed, dus wij laten het nog even zo

gr kaat

Jamie slaapt nu al ong. 2 maanden met een kussen. En het gaat hier prima. hij vind het heerlijk. Hij is nu 18,5 maand

Gr. Natasja mv jamie

Onze Gijs is 4 en slaapt nog steeds zonder, ook Sophie heeft er geen.
Weet iemand eigenlijk waarvoor een kussen nodig is?

Groetjes
Susan

Hier ook geen hoofdkussen voor Julian. Hij slaapt prima zonder. Bovendien ligt hij altijd op zijn buik, een kussen vind ik dan maar gevaarlijk, ook na zijn tweede jaar.

@Susan: Naarmate je groeit worden je schouders (en uberhaupt je hele lijf) breder. Je drukt ze dan minder makkelijk weg in je matras. Om te zorgen dat je hele ruggewervel toch redelijk recht ligt leg je een kussen onder je hoofd, zeg maar om dat gat op te vullen. Dit alles gezien vanuit de zijligging.
Ik heb zelf ook tijden zonder kussen geslapen, sliep toen veel op mijn buik en rug en dat beviel prima. Maar ik slaap nu meestal op mijn zij en met een kussen is dat toch wel erg prettig.

Groetjes,
Ellen

Kian slaapt (bijna) altijd op z'n buik, dus kussen lijkt me niet nodig hier.
Liefs Nelleke

Sophie slaapt óf op haar rug of op haar buik (met de knietjes onder de billen). Gijs ook eigenlijk, hier ook nog geen kussens dus.

Susan

Terug
Bovenaan