hoofdkussen

En nog een vraagje aan jullie:

Mijn dochter is 2 jaar en 10 maanden.
Mogen kids van deze leeftijd nu wel of geen hoofdkussen in bed? Nu heb ik een kussensloop zonder kussen in bed gelegd. Zo heeft ze het idee dat ze een kussen heeft (dat wilde ze graag). Maar als er maar een vouw of kreukel in zit, roept ze: deken/kussen niet goeoeoeoeoed!! En kunnen we soms 10x naar boven. (of 's nachts eruit).
Zat er aan te denken om een peuter/kinderkussen te kopen.
Maar twijfelde of dit wel goed is.
Ik weet dat het verstikkingsgevaar kan opleveren (bij kleintjes), maar dat je ook kussens van ademend matriaal hebt. Maar heb ook weleens gehoord dat het niet goed is voor nek/rug...
Wie heeft tips??

Groetjes, M7806

hoi,

mijn zoontje is nu 2 jaar en 9 mnd en slaapt al een jaar op een kussen.
wij hebben bij leenbakker een kinderkussen en een kinderdekbed gekocht. ze zijn niet dik hij ligt zowat op z'n matras zo dun is ie.
ik heb er zelf ook nog m'n gezicht in het kussen geduwd en ik kon gewoon door ademen.
dit is mijn ervaring ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes danielle mv Jamie & Rodney

Je kunt met gemak een kinder hoofdkussen gebruiken. Deze zijn  heel dun en plat. Wat betreft stikkingsgevaar; Je kind is oud genoeg om zijn hoofd op te tillen en te draaien neem ik aan , dus geen zorgen!

Je moet dus enkel rekening houden met een DUN kussen zodat ze mooi "vlak" slapen, bij een dik volwassen kussen krijgen ze namelijk beslist hoofd- en nekklachten door een verkeerde slaaphouding.

Bij Ikea hebben ze héle fijne kinderkussens à 10 euro!

Succes!

Esmé mv Kay en Gwen

Hoi,

Wij hebben denk ook alweer bijna een jaar een peuterkussen voor jaimey.
Hij kan niet zonder kussen omdat het anders te plat is.
Ligt er misschien ook aan wat ze gewend zijn.

Maar als ze 10 x per nacht roept haha dan zou ik het wel weten en gewoon gaan uittesten.
Misschien heb je ondertussen al een kussen gekocht?
Ben benieuwd.

gr kaat mv jaimey

Lukas slaapt ook al weer een maand of zes met een kussen. Idd een kinderkussen van Ikea, maar dan een voor buikslapers.

overigens slaapt hij nooit meer op zijn buik, maar dat daargelaten.

Hoi,
Thom heeft ook een kussensloop op zijn bed liggen en riep in het begin ook een paar keer "dat witte ligt niet goed", daar bedoelde hij dus het kussensloopje mee. Toen vroeg ik me af waarom ik het eigenlijk op zijn bed had gelegd, maar inmiddels was meneertje er zo aan gewend dat ik het ook niet weg wilde halen. Nu leg ik ook wel eens een flanellen luier op zijn bed, die blijft beter liggen en is ook lekker zacht, misschien een idee?!
Groetjes Laura mv Thom en Noor

Terug
Bovenaan