hoofdluis!

A

Anoniem

Guest
Eén van mijn kinderen heeft hoofdluis... en ik nu ook! Ben nu 24 weken zwanger en mag dus geen luisdodende shampoo gebruiken, en ik kan nergens iets vinden wat wel effektief maar ongevaarlijk is, behalve veel kammen. Het enige alternatief dat ik kan vinden is Neem-olie, maar ik durf dat niet te gebruiken zonder dat ik expliciet heb gehoord dat het verder onschadelijk is (behalve voor de luzien dan).
Heeft iemand hier een tip voor?

Ik heb wel een tip, ga naar je huisarts, die kan je iets voorschrijven wat je wel mag gebruiken, als je zelf gaat dokteren...wordt het alleen maar erger..en bij de arts is het betrouwbaar..
Sterkte ermee, groetjes

Helaas mag je niks gebruiken. Ik heb het ook gehad. Het enige is heeeeel veel kammen en elke dag je bed en gebruikte handdoeken in de was. Voor de rest veel succes. Ik ben er toen ook weer vanaf gekomen maar het heeft wel even geduurt.

Hallo,

Het is een vervelende situatie. Ik heb het ook gehad. En inderdaad HEEEEL VEEEEL kammen is de enige oplossing. Ik had een hele goede kam met ijzeren tanden en daar haal je echt alles mee uit je haar. Neten en luizen. Ik ben er na een week 2 a 3 keer per dag kammen (en dan werkelijk waar elke millimeter van het haar) vanaf gekomen. De laatste 3 dagen kwam er niks meer vanaf maar ik ben toch nog een paar dagen blijven kammen.

Sterkte en hopen dat het snel over is.

Groetjes mama van rayen en milan 24w+5dgn zwanger

hallo,
er is wel een speciale netenkam, die is nog fijner dan de luizenkam en van ijzer.
daarmee kun je dus zowel de luisjes als de neten uit je haar kammen.
Is wel ff werk en moet ook een paar keer herhaald worden , maar beter dan niks toch?
groetjes Ciske

Terug
Bovenaan