Hoofdpijn

Mijn man en ik zijn nu een maand of 7 actief bezig om zwanger te raken.
Ik heb al een jaar of zes last van chronische hoofdpijn. De oorzaak is onbekend en heb al van alles geprobeerd om er vanf te komen.
Wel heeft de huisarts en nog 3 neurologen dat het komt doordat ik een verkeerde hormoonhuishouding heb en dat het mogelijk is dat tijdens de zwangerschap de hoofdpijn verdwijnt.
at is trouwens niet de de reden waarom we een kindje willen hoor.
Maar wie heeft precies hetzelfde gehad als ik.........of kent iemand waarbij de zwangerschap een positief effect had op hoofdpijn?
Alvst bedankt, ik zit er erg mee!
Liefs van Marie

Helaas kan ik je wat betreft chronische hoofdpijn niet adviseren. Maar bij mij zijn de astma-klachten een stuk minder geworden tijdens de zwangerschap en dat heeft waarschijnlijk ook te maken gehad met de veranderende hormoonhuishouding.
Sterkte ermee
Groetjes

Hoi,

Ja.. ik ken iemand die voor haar zwangerschap zeker 3 x per week een migraine-aanval had.
Nu tijdens haar zwangerschap heeft ze daar helemaal geen last meer van.

Groetjes.

Hallo,
Over de cronische hoofdpijn kan ik niet over oordelen. Maar zelf heb ik multiple sclerose en heb sinds dat ik zwanger ben geen enkele klachten. Dat is toch eigenlijk heel typisch. En inderdaad als je zwanger mocht raken ben je er ook wel vanaf. Het blijft toch een hormonen kwestie.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Marianne 33 weken.

Hoi Marie,

Ik heb ook met grote regelmatig last van migraine, alhoewel je niet kunt zeggen dat het chronisch is. Vóór ik met de pil begon (op mijn veertiende, ben nu 31)had ik echt enorm vaak last, maar sinds ik vorig jaar april gesopt ben is het niet meer geworden dan met de pil. Vandaag voor het eerste gesprek bij het CVV (centrum voor voortplantingsgeneeskunde AMC) geweest, nu we na 10 mnd nog geen zwangeschap hebben bewerkstelligd... Er werd echter met geen woord gesproken over hormoonhuishouding enzo. Ben benieuwd wat de volgende afspraak brengt. Overigens heeft mijn zusje ook altijd veel last van hoofdpijn (niet migraine) en tijdens haar zwangerschap helemaal geen hoofdpijn gehad, dus het zou best wel eens kunnen kloppen!
Let me know!

Hoi Marie

heb pas een miskraam gehad en had tijdens die 6 weken 'zwanger'geen migraine (normaal 1x per week) en mijn moeder had tijdens haar zwangerschappen ook geen migraine, 9 maanden lang. je doet het er niet om, maar het is wel leuk meegenomen!! Een positieve 'kwaal'. :)

Terug
Bovenaan