Hoofdpijn

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>De titel van het topicals zegt het al maar wie van jullie heeft hier nog meer last van? Ik heb een paar keer per week echt ondraaglijke hoofdpijn. Ik word er gewoon misselijk van. Op bed liggen en slapen helpt maar helaas is dat op mijn werk niet echt een optie. Ik ben nu 17 weken Zwanger en had gehoopt dat het na het eerste trimester minder zou worden maar niet dus. Mijn bloeddruk is verder goed ( dat kwam ik zelf via Google tegen).</p><p>wie heeft er nog meer last van en wie heeft er tips?</p>

Vorige zwangerschap gehad vanaf 16 weken. Nu weer vanaf 16 weken en ben nu 33 weken en nog steeds hoofdpijn. Vorige keer was baby eruit en hoofdpijn direct weg. 

Hi
Ik ben 4 weken thuis geweest van het werk vanwege zware hoofdpijn klachten tot migraine aan toe. Ik ben na die 4 weken voor de helft minder gaan werken en ik denk pas net 24 weken werd het minder.
Ik ben nu bijna 33 weken en heb nu gelukkig nog maar sporadisch hoofdpijn. Moet wel zeggen dat ik nu al 3 weken met verlof ben (vervroegd ivm corona) en ik voel me sindsdien echt beter.

Ik hoop dat je snel opknapt

Zwangerschapsmigraine bestaat echt. Ik wist niet wat me overkwam toen het gebeurde. 
ik was aan het werk, kon ineens niet meer uit mijn woorden komen en had slecht zicht. Na een middag ziekenhuis, ctg en neuroloog bleek het migraine met aura te zijn. Ik heb gelukkig slechts 1 aanval gehad, maar vond het doodeng. Met paracetamol en slaap ging het over. 

als je echt veel klachten hebt vraag er dan eens naar bij je verloskundige. Wie weet welke oplossingen er nog zijn. 

Beterschap!

dank voor jullie reacties! Zo te lezen ben ik niet de enige. Stiekem toch fijn om te lezen dat meer vrouwen dit probleem hebben maar ik lees helaas niet echt een oplossing. Weet ook niet of ik dat verwacht had want ja wat doe je aan hoofdpijn. Behalve rust en dat gaat juist niet op een werkdag.

morgfn heb ik toevallig een afspraak bij de verloskundige en ga het ook nog even aan haar voorleggen. 

nogmaals bedankt voor jullie reacties en iedereen die in hetzelfde schuitje zit, sterkte!

Zoals ik hierboven al zei beide zwangerschappen gehad. Helas beide ook medisch vanwege pre eclampsie en longembolien los vd hoofdpijn. Zowel verloskundige, internist, neuroloog en gynaecologen hebben mij tot op de dag vandaag los van adviezen als paracetamol en rust nemen nog niet vd hoofdpijn kunnen afhelpen. Medicijnen kunnen en mogen vaak niet in de zwangerschap. Ik heb nog wel eens goede verhalen gehoord van een osteopaat maar dit heeft mij zelf ook helaas niet geholpen. 

Ja hier ook afgelopen 2 zwangerschappen tot een week of 20. Daarna niet meer. 3x 1000 paracetamol op een dag hielp wel enigszins, maar probeerde ik niet elke dag te doen. Maar kan ook geen kwaad, dus voel je daar niet belemmerd in. Stress in je lijf door knallende koppijn is ook niet goed. Sterkte! 

Terug
Bovenaan