hoofdpijn

hoi hoi allemaal

even een vraagje, ik ben nu 16 weken en 4 dagen zwanger van mijn eerste kindje en de laatste dagen heb ik last van hoofdpijnen.
het trekt wel vanzelf weer weg maar het is toch erg vervelend.

wie weet hoe dit komt? heeft het met zwangerschap te maken?
en wat kan ik er zelf tegen doen.
van mijn moeder kreeg ik de tip om poho-olie te gebruiken, dat ga ik ook proberen maar ben wel benieuwd of iemand weet wat hoofdpijn met zwangerschap te maken heeft...

liefs sarah
 
Hoi!

Hoofdpijn kan verschillende factoren hebben tijdens de zwangerschap, er stroomt ten eerste meer bloed door je lijf dus dat betekend iets meer druk dan normaal en dat kan dus leiden tot hoofdpijn. Maar het kan ook zijn vanwege temperatuursveranderingen in je lijf, je bent nu ietsje warmer dan normaal, maar als je moe bent koel je snel weer af en ook dat kan tot hoofdpijn leiden, of je bent gewoon te druk of hebt spanning, ook dat is weer een event reden. Ik zou trouwens idd de olie proberen die je moeder had geadviseerd, misschien werkt het wel fantastisch!
Veel succes bij je zwangerschap!
groetjes Nienke
 
hoi Sarah!
Vooral in het begin vanje zwangerschap (nu dus), heb je vreselijk veel vocht nodig. Ten eerste voor het vruchtwater, en ten tweede omdat in de loop van je zwangerschap, de hoeveelheid bloed in je lijf anderhalf keer zo veel wordt. Hierdoor moet je veel drinken. Water is het best, maar andere vloeistoffen (wel zo min mogelijk cola/koffie/andere dranken met caffeine) zijn ook goed. Wat er gebeurd als je niet genoeg drinkt, is dat de lichaamsdelen die de vloeistof extra nodig hebben (vruchtwater, bloed, je kindje, etc), het uit andere lichaamsdelen halen. Hetzelfde effect als je teveel alcohol gedronken hebt zeg maar! Als je het tekort aan vloeistof aanvult zul je minder of geen last meer hebben van hoofdpijn!
Succes! Liefs Stephanie, mama van Lior 16-03-05
 
Het kan ook wijzen op (te) hoge bloeddruk.
neem even contact op met je vk als het te lang duurt.
Ik heb zelf ook te hoge bloeddruk en dus ook hoofdpijn, maar dat kan ook nog vele risico's hebben als er niets mee gedaan wordt.
Dus....vertrouw je het niet gewoon je vk bellen, daar heeft ze absoluut begrip voor!
Succes.
 
Zowel ik als een collega-zwangere van mij hebben rond dezelfde periode +ast gehad van hoofdpijn. Ook zo rond de 15 tot 22 weken. Alles was goed, geen hoge bloeddruk, genoeg drinken, genoeg rust. Na de 22 weken was het weg en met 20 weken werd het minder. Paracetamol hielp bij ons beiden helemaal niets. Ik denk dat het gewoon een kwaaltje is wat je kan hebben.
 
Hoi,

Hoofdpijn kan inderdaad ook een te hoge bloeddruk zijn. Dit heb ik namelijkin de zwangerschap. Maar het kan ook spanning zijn.
Wat wil je gaan doen in de zwangerschap, Joga of gym?
Ik heb er voor gekozen om Yoga te doen en dat heeft me heel goed geholpen.
Vooal omdat e daar bezig bent met ontspannen en ademhaling.
Als je hoofdpijn van de spanning komt, dan is dit echt goed voor je.

Als je hoofdpijn hebt met tintelende vingers of je word misslijk en braken erbij, dan zou ik de vk bellen en de bloeddruk laten meten.

Maar het kan ook onbewust spanning zijn, dat je je toch een bezorgd of ergens druk over maakt.

Geniet van de zwangerschap en veel succes.
Gr. christel
 
Terug
Bovenaan