hoofdpijn

ik heb gister vanacht en ik vrees vandaag ook weer erge last van hoofdpijn. zo erg heb ik t nog nooit gehad. vanochtend bij de vk geweeest en die zei 2 paracetamol mag. (mn bloeddruk was verder prima). nu lees ik toch weer heel veel dat je beter de eerste 3 maanden geen medicijnen kan nemen. ik ben 11 weken.
wie heeft ook wel hoofdpijn gehad en wat deed je er tegen?
 
Hoi Jarnos,
Ik heb ook begrepen dat paracetamol geen kwaad kan. Aspirine wel. Toen ik veel hoofdpijn had, heb ik veel water gedronken en dat hielp bijzonder goed. Ik heb voor de zekerheid toch ook maar geen paracetamol ingenomen. Je weet maar nooit, vind ik.
Sterkte en groetjes van mama van Sven.
 
He hoi,

Liters water drinken! Is sowieso goed, maar vooral als je hoofdpijn hebt kan dit nog wel eens werken. Bij mij helpt het soms, helaas niet altijd. De eerste drie maanden had ik er ook regelmatig last van en ik probeerde zoveel mogelijk van de paracetamol af te blijven door te gaan rusten, veel water te drinken, koud washandje op m'n hoofd, hoofd laten masseren. Bij mij was het vooral een teken dat ik rustiger aan moest doen en meer rust moest nemen. Is nu nog zo, ik ben 20 weken en 5 dagen zwanger, na een stressvolle periode (heb een nare aanrijding met de auto gehad) dacht ik de hele wereld wel weer aan te kunnen en ging full-time werken, pakte m'n sociale leven weer op en ging ook nog eens grote opruiming in huis houden. Gevolg, drie dagen vreselijke hoofdpijn, waardoor ik wel werd gedwongen rustiger aan te doen. Ik zorg dat ik eerder naar bed ga 's avonds en ook op m'n werk niet meer van hot naar her vlieg en in mijn vrije tijd doe ik regelmatig gewoon lekker niks. Is best lastig, maar wel aan te raden, ik ben nu al weer ruim een week hoofdpijn vrij. Succes en ik ben ook benieuwd naar andere tips voor een hoofdpijnvrije zwangerschap!

groetjes, Jootje
 
Paracetamol kan je gerust nemen, ook al ben je nog maar kort zwanger.
Zelf heb ik vanaf week 16 tot ongeveer week 26 regelmatig hoofdpijn gehad. Het nadeel was dat ik erachter kwam dat paracetamol niet hielp. Het enige wat een beetje hielp was veel drinken, goed eten en op tijd naar bed. Ook het masseren van mijn nek en schouders bracht verlichting. Van de ene op de andere dag was het over.
Sterkte ermee!

Jinny
(40+1)
 
zo wat een hel was dat zeg. nog nooit zo'n hoofdpijn gehad in mn leven.
gelukkig is het nu over. ik heb gister 1 paracetamol genomen en ben op bed gegaan. het was later over, maar kwam weer terug. warme kruik in mn nek, maar niets hielp. gisteravond was ik zo uitgeput dat ik van 22 tot 8:30 heb geslapen en het is godzijdank weg. ik hoop dit nooit meer te krijgen. toch bedankt nog voor jullie tips.
 
Terug
Bovenaan