hoofdpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Zijn er hier nog meer zwangeren die vaak (bijna dagelijks) lichte hoofdpijn hebben? Ik vraag me af of dit een zwangerschapkwaal is...... of ben ik weer de enige die hier last van heeft?

Mieneke,

Ik heb ook een tijdje last gehad van hoofdpijn. Heel vervelend. Daarom heb ik het eens opgezocht op Google en het blijkt inderdaad een zwangerschapskwaaltje te zijn.

Bij mij was het echter geen lichte maar een erg harde hoofdpijn. Omdat ik niet graag medicatie neem tijdens mijn zwangerschap, kroop ik gewoon in mijn  bed tot het over was. Maar omdat ik het de dag erna terug kreeg, heb ik toch maar mijn huisarts gebeld. Zij verzekerde me dat een gewone pijnstiller met Paracetamol geen kwaad kon voor de baby, en dat ik die gerust mocht innemen.
Dat heb ik dan maar gedaan, en gelukkig was de hoofpijn na een kwartiertje helemaal verdwenen.

Na een week was het helemaal over. Dus hopelijk is het bij jou ook maar een 'periode' waar je door moet. (ik was toen 14 weken)

Maar als ik nu nog eens harde hoofdpijn heb, zal ik niet meer zo lang twijfelen en gewoon een pijnstiller nemen.

groetjes,
leen

he mieneke  

vrezelijk he die hoofdpijn
ik ben nu 16 wk zwanger maar ik heb het ook al een paar weken
elke dag maar weer die hoofdpijn     bij mijn vorige zw schap had ik het zelfde
ook elke dag maar weer bij mij duurde het tot ongeveer week 18  
meid heel veel sterkte groetjes witte  

Gelukkig mag ik dus wel een paracetamol, deed ik eigenlijk al als het niet meer te houden was (als het echt heel erg wordt) meestal is het dan ook wel binnen no time over. Dan toch maar wat vaker een paracetamol! Ben trouwens 16 weken, dus hoop dat het snel over gaat! Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Hoi, je bent niet de enige nee, in het begin van mn zwangerschap had ik ook veel last van hoofdpijn. Lang heb ik r niet last van gehad na een paar weekjes (geloof ik) verdween het gewoon weer. Zal idd wel een zwangerschapskwaaltje zijn.
Groetjes, Debby (1 dag na uitgerekende datum, waar blijft hij nu?)

Was eigenlijk al een beetje bang dat het aan de lucht van kantoor lag (misschien een beetje muffig en warm ofzo, al heb ik het gewoon lekker aangenaam) dus zet al regelmatig de deur een stukje open maar daar ligt het waarschijnlijk toch niet aan! gelukkig ben ik niet de enige die het heeft!

hoi

mensen ik ben juist super blij dat dit ter sprake komt

het blijkt uit onderzoek dat mensen met migraine   juist tijdens de zwangerschap geen tot bijna geen   hoofdpijn hebben omdat de vrouw dan   een stof aan maakt  

ze zijn bezig om die stof te kunnen   behandelen   en er een pil van te maken zodat mensen met migraine die kunnen nemen inpl van het sterke spul

ik ben   nu zwanger en had in het begin last van hoofdpijn , bleek bij mij me ijzergehalte te zijn     en loste het op door veel ijzer tot me te nemen   door groentes aangezien ik niet tegen de ijzertabletten kan

kan ook je suiker gehalte zijn die te laag is  

of mensen die voordat ze zwanger raakte veel koffie dronken ineens geen koffie drinken krijgen ook hoofdpijn door het cafeinne tekort     neem dan een paar slokjes koffie en het trekt weg

en je hoofdpijn kan ook door spaningen komen , die hoofdpijn zit dat meestal   in je nek of   aan de kant van je slapen     die kan je ook wegmaseren door je wijsvinger op je slapen te legen en je duimen net onder je oorlel en dan gelijkmatig circels te draaien

zo zijn er verschillende reden voor hoofdpijn

laat in iedergeval je bloeddruk en je ijzer checken  

Nou ik heb dus migraine en goede medicatie, maar die kan ik nu natuurlijk niet nemen. Ik dacht: joepie zwanger en 9 maanden geen last, maar elke week 3 dagen lang een aanval. Afgrijselijk. Week 9 dus het kan nog overgaan natuurlijk, dat hoop ik maar.

Ik kan dan niet eten en drinken en het lijkt me dat die kleine garnaal ook vocht en eten nodig heeft en ik ook trouwens.

Martine

Terug
Bovenaan