Hoofdpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb sinds gistermiddag heel erge hoofdpijn, tot misselijk aan toe zeg maar. Mag je nu wel of geen paracetamol slikken als je zwanger bent?

Groetjes van Jolanda

Hoi,

Je mag best een paracetamol nemen als je zwanger bent.
Overige pijnstillers worden afgeraden.
Paracetamol is het enigste wat veilig geslikt kan worden tot een bepaalde hoogte natuurlijk.
Dus 1 a 2 kan echt geen kwaad.
Heb zelf ook vaak last van zware hoofdpijn dat vaak gepaard gaat met misselijkheid.
Sterkte!!

groetjes angel
17weken 4 d

hoi,

Ja hoor je mag paracetamol nemen, volgens mijn verloskundige.

gr Mickey

Hoi!

Vervelend he die hoofdpijn. Ik heb zelf nog af en toe last van migraine. Heb ik ook een keer gehad toen ik met 8 weken in het ziekenhuis lag, en toen gaven ze me rustig een paracetamol 1000mg zetpil. Helpt misschien nog iets beter. Die kun je gewoon bij de drogist krijgen, dus als je er echt doorheen zit, mag je die ook proberen.

Succes!

Groetjes Lilian

ik heb ook de zetpil van paracetamol.ik heb het alleen sinds mn zwangerschap niet meer gebruikt,maar het mag wel.ik vind het ook prettiger dan die rommel in je maag.
groetjes kari

Hoi Jolanda,

Volgens mijn arts mag je max. 4x per dag een paracetamol nemen, maar niet meer dan 3 dagen achter elkaar. Bij mij helpt 't vaak om een extra dutje te doen. Als dat niet helpt: een glas cola! (Geen light). Klinkt vreemd, maar het helpt goed. En veel water drinken!

Sterkte!
~Hilde

Hoi Jolanda,

Ook ik heb tijdens mijn zangerschap erg veel last van hoofdpijn. Ook mijn verloskundige heeft aangegeven dat ik rustig paracetamol mag nemen, maximaal 4 per dag. Ook raade zij mij aan veel water te drinken (je lichaam gebruikt nu extra vocht en een tekort zorgt ook voor hoofdpijn) en wat vaker even te rusten. Gewoon lekker op de bank zitten was volgens haar voldoende. Wat mij ook altijd helpt is een natte washand of zo'n gelcooler uit de vriezer. Lekker op je hoofd en dan voel ik het vaak ook al wat afzakken.

Sterkte ermee, maar vergeet niet te genieten van je zwangerschap.

Roebertha

Terug
Bovenaan