hoofdpijn

A

Anoniem

Guest
hallo

ik zit met een vraag
het is zo dat ik voor mijn zwangerschap een lichte vorm van migraine had.
sinds ik zwanger ben heb ik hier gelukkig bijna tot geen last meer van.
nu had ik vannacht zo hoofdpijn dat tegen het overgeven aan liep.
heb 2 paracetamols genomen maar eerlijk gezegd werkt dat echt niet bij dat soort aanvallen
normaal heb ik naproxen zetpil maar die mag en wil ik nu absoluut niet gebruiken.
ik slik eigenlijk geen medicijnen tijdens zwangerschap maar vroeg mij af of het kwaad kan als   je een keer zo aanval hebt of je dan de aanbevolen hoeveelheid paracetamol mag hebben van 3 x2 van 500 per dag wel verspreid over de dag.?

en of er iemand nog andere ideeen heeft ik voel mij namelijk op zo moment echt machteloos zodat ik wel kan janken van de hoofdpijn.

groetjes josje

40 weken en 2 dagen

Hoi Josje,

Waarom bel je de huisartsenpost niet even??

Sterkte ermee,

Suus

Dit soort hoofdpijnen tijdens de zwangerschap zou ik niet vertrouwen. Ik heb het bij mijn eerste gehad  en ik sloeg ook dee boel in de wind. Ook omdat ik bekend was met migraine. Helaas had het bij mij te maken met het HELLP=syndroom. Beter bekend als zwangerschapsvergiftiging. Ik had zoveel hoofdpijn dat ik letterlijk het gevoel had dat mijn hoofd uit elkaar zou klappen en het was alleen te houden als ik mijn hoofd tegendruk gaf.

Als je aan mij vraagt wat ik zou doen met deze vraag of wanneer ik het weer mee zou maken is mijn antwoord: BEL JE VERLOSKUNDIGE OF GYNEACOLOOG!!!!! je weet maar nooit!!

Strekte ermee.

Claudia

Hoi Josje,

Heb je inmiddels al contact gehad met een arts? Ik ben zelf nu ruim 40 weken, en tegen mij zei de huisarts dat de meeste medicatie nu wat minder 'ernstig' is als in het prille begin. Maar navragen is natuurlijk altijd het beste,.
Ik kan je wel vertellen dat ik in februari hersenvliesontsteking heb gehad (was toen nog geen drie maanden dus), en dat ze echt, ondanks de monsterlijke hoofdpijn niets anders gaven dan paracetamol. Mocht er dan idd wel tijdelijk 6 per dag. En heb een keer, bij hele hoge uitzondering, een inbuprofen gehad. Dat was op advies van de neuroloog, maar de gynaecoloog was het er eigenlijk niet mee eens......

Terug
Bovenaan