hoofdpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Even over de verandering van je lijf van voor je zwangerschap en na je bevalling....

Voor ik zwanger werd kondigde mijn menstruatie zich altijd aan door 1, of hooguit 2 dagen hoofdpijn. De laatste keren, dus nu na de bevalling, heb ik wel een week lang hoofdpijn en ook nu begint het alweer terwijl ik   pas over ongeveer anderhalve week ongesteld moet worden... Ik baal hier natuurlijk behoorlijk van. Omdat het dezelfde soort hoofdpijn is (alsof er een band over mijn voorhoofd loopt) als voor mijn menstruatie, ga ik er van uit dat het daar vandaan komt. Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.

Daarom vroeg ik me af of jullie je lijf ook anders ervaren nu je bent bevallen (en dan bedoel ik niet de bekende buikjes en zwembandjes en theezakjes ).

Groetjes,
Ellen

Hmmm ik had voor mijn zwangerschap 1 of 2 dagen vreetbuien en nu na mijn zwangerschap, heb ik niet 1 of 2 dagen vreetbuien, maar een vreetweek!!
En dan niet alleen slechte (ongezonde) dingen, maar bv kaas, appels enz

Pauline

Het gevoel van "een band om het hoofd hebben" is een duidelijk symptoom van een burn-out.. Stres en overspannenheid.

Misschien erg druk gehad de laatste tijd of iets minder lekker in je vel?
Slecht geslapen of de balen van je werk?

Onbewust kun je heel veel stress hebben, maar doordat je het druk hebt en gehaast leeft sta je er vaak niet bij stil.

Ik kan niet anders zeggen als goed op jezelf te passen. Lekker op tijd naar bed gaan en van tevoren een heerlijk warm bad nemen zodat de achterkant van je schedel in het warme water zit. Zo ontspannen de aanhechtingen van je nekspieren en gaat de druk van je hoofd af en ben jij ook relaxed zodat je lekker kunt slapen..

Luister goed naar je lichaam.. Deze "seintjes" zijn er niet voor niks..

liefs,

Esmé mv Kay

Haha Pauline, die vreetbuien duren hier ongeveer een maand en dan een of twee dagen niet! Maar ja, wat dat betreft is er maar weinig veranderd!

Esmé, misschien heb je wel gelijk. Er zit inderdaad nogal wat stress in mijn lichaam (en hoofd). Vanacht heb ik lekker en lang (hoewel "lang", wat vroeger normaal was) geslapen en vandaag gaat het al weer een stuk beter. Ik ben de afgelopen weken 3 x bij een psycholoog geweest en dat zet wel het een en ander in werking. Ik merk idd ook dat ik een verkrampte nek heb, dus het zal alles met elkaar wel zijn. Bedankt voor je eyeopener!

Groetjes,
Ellen

Your welcome,..
Sommige dingen herken je uit eigen ervaring

Heel goed dat je het zelf nu kunt plaatsen. Lekker proberen ontspanning te zoeken in de kleinste dingen. Want als je het nu op z'n beloop laat gaan dan ben je verder van huis..

Heel veel "beterschap"!!
Enne.. Een week of twee weekjes ziek melden van je werk om bij te tanken is helemaal niet erg hoor! Maak er gewoon een goeie griep van

X Esmé mv
Kay

Hoi Esmé,

Bedankt voor je reactie.
Ziekmelden heb ik na mijn verlof direct al gedaan, ik zit dus al zo lang in de ziektewet...(ik heb overigens geen werkgever meer)
Heb nogal veel heftige dingen meegemaakt de laatste jaren. Op zich ging het de laatste tijd wel goed allemaal, maar er hoeft maar even iets gebeuren... tja, dan krijg ik dus blijkbaar alweer seintjes...
De gesprekken met de psycholoog zijn ook nogal heftig en dan zijn er wat ergenissen thuis en met schoonfamilie. En dan nog een paar nachten slecht slapen en dan heb ik dus hoofdpijn (terwijl ik dat nooit had vanwege spanningen).
Ik zal mezelf in acht nemen!

Groetjes,
Ellen

Ow eh,.. over paar weken gaat indoorspeeltuintje hier open. Schijnt goed te werken tegen hoofdpijn..

Groetjes!!

Esmé mv Kay

Indoorspeeltuin.....is dat TEGEN hoofdpijn of is dat juist VOOR hoofdpijn ???

Hier om de hoek hebben we de Apekooi, daar wil ik eens heen over een paar maanden als Julian kan lopen (en het een keer rotweer is).
Als je het dan hebt over het kind in jezelf...als ik de site zie dan begint het al helemaal te kriebelen..
www.apekooi.nl

Grrrroetjes!!

Terug
Bovenaan