hoofdpijn

Heeft iemand een tip tegen ongelofelijke hoofdpijn tijdens de zwangerschap
Ik ben nu 7,5e week bijna zwanger en ik heb nu denk ik een dag of 3 zulke erg hoofdpijn.
Zo erg dat ik er misselijk van wordt.
Ik heb wel een paracetamolletje genomen, maar dit wil ik niet te veel slikken.
Ik drink ook sinds een paar dagen geen koffie meer, en dat dronk ik best nog wel veel.. 6 kopjes op een dag. Misschien wel afkick verschijnselen haha
Gelukkig heb ik nu vakantie, en slaap ik overdag samen met Annique een paar uurtjes en dat helpt wel wat, maar pfffff ik wordt er zo gek van.
Ik hoop dat iemand een tip heeft tegen de hoofdpijn.

liefs sandra

Hey!

Ik heb aan het begin van de zwangerschap een mega-griep te pakken gehad met voorhoofdholte- en bijholte ontstekingen. Nou, dan mag je geen AB meer krijgen! Van mijn huisarts mocht ik zolang het nodig was 4 x 2 PCM slikken, dus 8 op een dag. PCM mag volgens hem altijd in de zwangerschap. ( Mits in normaal gebruik hé dames! En niet voor de lol zeg maar..) En hoe je het wend of keert, PCM was veel vriendelijker als een AB kuurtje.
Als ik dus nu denk dat ik het niet red zonder PCM voor de hoofdpijn of zo, neem ik er zonder schuldgevoel 2 in!

Succes ermee!

Liefs, marieke

PS: Sorry even gekopieerd vanaf het zwanger forum, was te lui om 2 x te tikken, de strekking is duidelijk denk ik.... hihihi!

Hoi,
Heb je dit tijdens  je eerste zwangerschap  ook gehad? Ik had dit tijdens mijn eerste en tweede zwangerschap ook, tot een week of 13 en toen ging het over.Nu de derde keer geen last, gelukkig.
Het enige wat ik deed was zo veel mogelijk rusten. Het schijnt te horen bij de aanpassing van je lichaam op de hormonen. En sommigen reageren hierop met hoofdpijn... En inderdaad, koffie wordt afgeraden (tenminste die met caffeïne), max. iets van 2 kopjes of zo. Kun je terugvinden op de site van het voedingscentrum.
Succes, hoofdpijn kan echt vervelend zijn!
Groetjes, Noor

Hoi Sandra,

Ik herken het helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik maar 1x last gehad van een vreselijke migraine aanval en daarna niet meer. Maar bij mijn 2e zwangerschap heb ik er veeel meer last van gehad, zeker de eerste 3 maanden, vreselijk kon af en toe niet uit mijn ogen kijken.

Mijn tip is, bij de DA heb je van die "koelingsstrips" die plak je op je voorhoofd, tis geen charmant gezicht maar dat hielp bij mij voortreffelijk!!!! Daar zit een soort van koeling in die je hoofdpijn verlicht. En de volgende tip, drink heeeel veeel water!!
Je hebt als je zwanger bent heeel veel water nodig zeker de eerste periode, hoofdpijn duidt vaak dan op een tekort aan vocht in het lichaam.
Hopenlijk gaat het snel weer beter met je!

groetjes, Daan

dank je wel voor jullie reacties , en gelukkig wel herkenbaar voor een aantal.
ik ben ook blij te horen dat ik een paracetamol kan slikken.
ik durfde dit eigenlijk niet zo goed, maar het kan dus geen kwijt mits je niet te veel neemt uiteraard.
ik ga ook zeker even voor die verkoelingstrips kijken... lijkt me ook wel wat.
ik merk wel als ik overdag even ga liggen als annique slaapt het wat beter gaat.
maar ja morgen moet ik weer aan het werk na een weekje vakantie , dus kan dan moeilijk bij de kindjes in bed gaan liggen als ze slapen tussen de middag haha
maar eerder naar bed sávonds

liefs sandra

Terug
Bovenaan