Hoofdschudden baby 7mnd

<p>Mijn zoontje van 7 maanden is de laatste paar dagen elke keer met zijn hoofd aan het schudden. Ik dacht eerst te hebben ontdekt dat hij dit deed als hij moe was, maar hij doet het nu ook als hij net uit bed is. Is iemand hier bekend mee? Als ik Google kom ik de gekste dingen tegen en hij lijkt nergens last van te hebben. Het is dat hij een aantal keer nee schud als ware en dan stopt het weer</p>
 
is niks aan dr hand hoor. hier deed mijn zoontje dat ook een paar weken. ze merken dat ze de controle krijgen over hun nekje/hoofd en dat ze dat kunnen bewegen. Hier zei ik er dan alrijd bij neeneeneenee tegen hem en dat vond hij dan geweldig. deed mijn zoon van nu bijna 3 ook toen hij baby was.
 
Haha mijn zoontje ging dit ook rond die leeftijd doen. Hoofd van links naar rechts alsof ie overal nee op zei. Nu doet ie het met 11 maand een stuk minder maar vindt het nog steeds hilarisch als ik hem nadoe en daarbij nee zeg.
 
Toevallig googlede ik dit ook van de week voor bijna 8 maanden oude zoontje! Kwam enkel tegen dat het niets is om je zorgen over te maken, schijnen veel baby's te doen van de een op andere dag en zou ook vanzelf weer ophouden. Soms doet hij het een paar dagen niet en daarna weer een paar keer per dag. Maken hier ook grapjes over met hem samen alsof de neeneenee fase al is begonnen, samen lachen ?
 
Mijn zoontje van 7 maanden doet dit ook op elk willekeurig moment van de dag. Soms trekt hij daarbij ook nog aan zijn oortjes, denk dat het er gewoon weer even bij hoort. 
 
Om je nog extra gerust te stellen, ik doe dit zelf al vanaf baby af aan. En mijn moeder ook. S'nachts doe ik dit nog steeds! 
Mijn dochter van 5 maanden doet het ook sinds een kleine maand haha! Het hoeft dus niet eens perse weg te gaan.
 
 
Het antwoord zit al in je vraag. Het heet letterlijk hoofdschudden. Het zijn een soort mini aanvalletjes. En inderdaad niks ernstigs, er is geen medicatie voor en is ook niet nodig. Vaak verdwijnt het vanzelf na een paar maanden maar soms ook niet. Kan geen kwaad ook niet voor de ontwikkeling van je kindje.
Groetjes kris
 
Terug
Bovenaan