Hoofdschudden tijdens flesvoeding

Ik zit een beetje met m'n handen in het haar. Mijn dochtertje van bijna 8 weken heeft na 3 weken niet vlekkeloos borstvoeding, flesvoeding gekregen. Dit ging in het begin super goed! Maar sinds een week ongeveer zijn de voedingen een ramp. Ze gaat heel hard gillen (terwijl ze anders nooit huilt!) en dan gaat ze met haar hoofd schudden, alsof ze niet wilt. We gebruiken AVENT flessen, dit ging ook goed, we hebben een difrax flesje geprobeerd omdat deze een kleinere speen heeft maar dat spuugde ze alles in een keer uit toen de d'r fles op had, en tijdens die voeding klokte ze heel erg?????
Heeft iemand hier ervaringen mee??? Ik vind het zo zielig........
Ik hoor graag van jullie!

Bij die kleintjes is het altijd moeilijk te weten waarom ze zo doen.
Ik kan alleen bedenken dat de melk te warm is. En over dat terugspugen, mijn dochtertje spuugde ook veel terug en toen ben ik Friso comfort gaan geven.

Wel adviseer ik je om contact op te nemen met het consultatiebureau en met hen te overleggen. Je kan namelijk niet zo maar van de een op de andere dag andere voeding gaan geven, zeker niet bij zo'n kleintje.

En als ze ook slecht drinkt zou ik gewoon even de huisartsenpost bellen en overleggen.

groetjes Mariska

Hoi,

Onze Thim spuugde in het begin ook heel erg (we waren in eerste instantie ook begonnen met Avent flessen) en "zoog" een heleboel lucht mee. Hij liet ook bijna nooit een boertje, en als ie boerde dan kwam de halve flesinhoud mee naar buiten.

Ik ben toen naar de prenatal gegaan heb me laten adviseren.
Zij hebben mij de B-free flessen aangeraden.
HET IS EEN GROOT SUCCES.
Het spugen is zo goed als meteen opgehouden. Er zitten ook hele fijne spenen bij (zijn heel erg soepel). Er zit namelijk een systeempje in met een ventieltje en een siliconen afsluitdop (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen) maar het werkt echt.

Thim was twee weken oud toen we de B-free flessen gehaald hebben en hij is nu alweer bijna 5 maanden.
Ik ben er zeer over te spreken.

Succes ermee!

Groetjes,
Marga

Niet dat dit bij jullie het geval hoeft te zijn maar je hoort ook wel eens bij een koemelk allergie dat kindjes ineens heel erg gaan huilen bij voedingen??

Maar ik zou inderdaad met het consultatiebureau overleggen eer dat je zelf gaat lopen zoeken...

Groeten
Red Silly

Ik heb ook Avent flessen en mijn dochtertje ( 5 wkn) klokt in het begin ook alles naar binnen en dan gaat het rustiger, ze spuugde ook best veel, ik maak de voeding nu wat dikker met johannesbroodpitmeel (Nutriton) kun je gewoon kopen bij apotheek/drogist en nu drinkt ze wat minder snel (15 minuten over fles ipv 10) en ze spuugt net wat minder.

Bianca

Hoi,

Mijn dochtertje heeft dat ook gedaan. Ze bleek toen spruw te hebben. Vooral dat schudden met het hoofd en het klokken tijdens het drinken (omdat het pijn deed).

Kijk eens in haar mond en kijk eens of je witte vlekken op haar tong of gehemelte en wangen ziet zitten. Zo ja, kijk dan of je dat weg kan vegen.

Verder krijgt mijn dochtertje (en mijn zoontje een paar jaar geleden ook) ook Comfort voeding (van het Kruidvat, mijn zoontje van Friso) tegen het spugen.

En vaak zit er een flinke boer waardoor ze gaat huilen bij het drinken.

Hopelijk heb je hier wat aan! En anders het CB bellen!!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan