<p>Hoi ladies,</p><p>Ik moet even mijn ei kwijt. Na een jaar proberen toch maar wat testen gedaan. Wij hebben gister de uitslag gekregen van het eerste onderzoek en die was niet best. We dachten dat het aan mijn vriend zou liggen, maar die schijnt super zaad te hebben (gelukkig). Maar bij mij is van alles mis
</p><p>Allereerst een positieve chlamydia uitslag. Ik schrok me dood! Heb meerdere malen in het verleden een SOA test laten doen en nog nooit een positieve uitslag gehad. Dus ik vraag mij echt af van wie ik dat nou weer zou hebben.</p><p>Maar klap op de vuurpijl bleek ook nog mijn FSH 18 !! te zijn en AMH 0.39. Dat betekend dat mijn eierstokken al aan het verouderen zijn. (en ik wordt volgende maand pas 34). Ik heb overigens wel gewoon normale eisprongen elke maand en goede progesteron levels. Maar de gyn denkt dat mijn lijf dit nog max 2 jaar kan volhouden en daarna zal ik in een pre-menopauze terecht komen. Ik heb geen familie geschiedenis met vervroegde overgang.</p><p>Aan de andere kant op dit moment is er (los van eventuele verklevingen in mijn eileiders door chlamydia) eigenlijk niets mis is met mijn eitjes die nu springen. Ik schrok me dood en merk dat ik het nog steeds niet helemaal kan bevatten.... </p><p>Zijn hier andere dames met deze ervaring? Ik zou het fijn vinden om wat van me af te kunnen schrijven/kletsen, want dit hakt er wel even flink in. We hebben in ieder geval een behandel plan en waarschijnlijk beginnen we al snel met IVF, maar het is allemaal zo onwerkelijk....</p><p>Liefs L</p>