(hoog)gevoelige kindjes

Ik ben benieuwd of er hier op het forum ook kindjes zijn die (extreem) gevoelig reageren op prikkels en indrukken; kinderen die bijvoorbeeld feilloos reageren op de stemmingen van papa of mama. En dan ben ik ook benieuwd of je vindt dat je kind 'hooggevoelig' is. En merk je dat bijvoorbeeld ook in hoe je kind op voeding reageert (overgevoelig) ofzo??
Er zijn natuurlijk nog meer termen als nieuwetijdskindje, indigo's, net waar iedereen zich het beste bij thuis voelt.

Mijn eerste kind (Noa) is dat.Toen ze 1 jaar was en in de box zat te spelen, leek het alsof er nog een kinjde naast zat, het leek alsof ze samen met een ander kindje zat te spelen, zo raar gezicht was dat.
Ooit wel eens van een medium begrepen dat ze 'dingen' aanvoelt die nog moeten komen.Is ook wel eens gebeurd.Dan had ze het over een tante van mij, die erg ziek was, kon zij niet weten en vertelde ze me dat die naar de hemel ging.(Ze wist niet eens dat ze ernstig ziek was)Exact op de dag dat mijn tante overleed verteld ze me 's ochtends dat ze 'een engeltje' was geworden....
Ik ben er nooit van ge schrokken, vind het ook niet zweverig, maar praat er niet over om me heen.
Ik zie het niet als fantasie, maar echt een overgevoeligheid voor dit soort dingen, maar loop er niet mee te koop anders ziet men Noa als een zweverig kind ipv een lief zelfstandig meisje wat ze namelijk is....
Gr.Roos.

heyhey

t verhaal van noa herken ik maar al te goed.
ik droomde dat mn oma (moeder haar oma) overleed, en de volgende dag overleed ze dan ook.
eerlijk gezegd vond ik het juist een fijn en rijk gevoel, dat ik het al wist. ik kon me erop voorbereiden. (ik was 12) toen mama kwam vertellen dat oma overleden was, barsten mn broer en zusje in huilen uit. t enige wat ik kon zeggen was:
wist ik al, maar oma heeft het goed in de hemel.
tja, dat was wel even schrikken voor mn moeder, maar mn oma (moeders moeder) begreep me volkomen. ze ziet zelf nl ook "mensen"
nathalia ziet ook "mensen" (vind geesten of spoken zo raar staan hahaha) heeft er ook hele gesprekken mee, en zwaait naar "niets"
maar dat schijnt normaal te zijn tot hun 3e jaar hoor.

verder is nathalia niet echt overgevoelig voor dingen.
natuurlijk merkt ze het, als mama niet lekker in haar vel zit, en mochten erwin en ik een conflict hebben, gaat nathalia heel hard huilen.
laat naar bed gaan is hier ook not done!
dan is ze echt helemaal van slag af, en loop ik de hele nacht met haar op.

wil niemand laten schrikken hoor, met mn verhaal.
wil er ook niet echt veel verder op in gaan, aangezien mensen je al snel voor gek verklaren.
(hoewel ik blijkbaar niet de enige ben op t forum)

liefs, do

heyhey

t verhaal van noa herken ik maar al te goed.
ik droomde dat mn oma (moeder haar oma) overleed, en de volgende dag overleed ze dan ook.
eerlijk gezegd vond ik het juist een fijn en rijk gevoel, dat ik het al wist. ik kon me erop voorbereiden. (ik was 12) toen mama kwam vertellen dat oma overleden was, barsten mn broer en zusje in huilen uit. t enige wat ik kon zeggen was:
wist ik al, maar oma heeft het goed in de hemel.
tja, dat was wel even schrikken voor mn moeder, maar mn oma (moeders moeder) begreep me volkomen. ze ziet zelf nl ook "mensen"
nathalia ziet ook "mensen" (vind geesten of spoken zo raar staan hahaha) heeft er ook hele gesprekken mee, en zwaait naar "niets"
maar dat schijnt normaal te zijn tot hun 3e jaar hoor.

verder is nathalia niet echt overgevoelig voor dingen.
natuurlijk merkt ze het, als mama niet lekker in haar vel zit, en mochten erwin en ik een conflict hebben, gaat nathalia heel hard huilen.
laat naar bed gaan is hier ook not done!
dan is ze echt helemaal van slag af, en loop ik de hele nacht met haar op.

wil niemand laten schrikken hoor, met mn verhaal.
wil er ook niet echt veel verder op in gaan, aangezien mensen je al snel voor gek verklaren.
(hoewel ik blijkbaar niet de enige ben op t forum)

liefs, do

Hoi!

Ik merk heel goed aan Isabelle dat ze reageert als ik niet lekker in mijn vel zit of Stefan en ik hebben onenigheid.
Ook hangt ze hele verhalen op tegen "iemand/iets" tijdens het spelen en ook zit ze soms een paar minuten naar buiten te staren of gewoon in het niets te kijken.

Ik trek me er niet veel van aan, probeer wel goed op mijn reacties op dingen te letten als ik niet lekker in mijn vel zit.
ik denk dat alle kindjes gevoelens oppikken van hun ouders en daarop reageren.

Liefs Monica

Hoi,

Ook Myrthe reageert heel fel op mijn gevoel. Als ik chagerijnig bent, is zij het ook haha.

Ook denk ik wel dat ze iets of iemand ziet. Soms wordt ze 's nachts huilend wakker, maar mag ik niet in de schommelstoel zitten. Ik mag dan helemaal niet in die hoek komen.

Ze kan verhalen vertellen tegen knuffels, maar ook duidelijk een gesprek voeren met iemand.

Ikzelf en mn ma hebben het ook, dus ik kijk er niet helemaal gek van op. Verder merk ik niet veel aan haar.

Liefs Irene

ook ik herken het
maar dan niet met karlijn maar met mijn vader
hij heeft ook bepaalde gaves
karlijn reageerd wel heel op mijn humeur of op gekibbel van pappa en mamma hahaha
dan gaat ze mee kibbelen
floortje heeft dat gelukkig niet

groetjes maurilla

Terug
Bovenaan