Hoog HCG? Geruststelling nodig

<p>He dames, op 1 maart had ik een positieve ovulatietest. Dat is vandaag 3 weken geleden. Zojuist de clear blue gedaan met wekenindicator en dit was de uitslag. </p><p>http://nl.tinypic.com/r/zm1ij4/9</p><p>Ik heb in december een miskraam gehad en ben nu bang dat ik juist weer een te hoog hcg heb en kans op een mola zwangerschap, meer kans op down of meerlingen. </p><p>Of zou mn hcg gewoon net wat hoger zijn? Dit weekend ben ik 5 weken zwanger.. zou dat kunnen? Iemand dit ook gehad? </p>

Ik heb ook altijd een wat hoger HCG, maar bij mij geeft clear blue wel gewoon het juiste aantal weken aan. Dus wellicht ben je gewoon al verder zwanger? Hoger HCG zorgt bij mij trouwens voor extreme misselijkheid en veel overgeven, maar verder gewoon gezonde kindjes ;) Dus hoeft niet altijd ernstig te zijn! Ook kan een hoger hormoon duiden op tweeling. Dus hoeft echt geen rampscenario te zijn!!!

Maar verder zijn kan bijna niet aangezien ik echt 1 maart pas een positieve ovulatietest had. Met een beetje geluk dan 1 op 2 maart een eisprong... ben idd wel misselijk 

Hij rekent vanaf conceptie toch? 

Een mola zwangerschap en het downsyndroom.. heeft dat met percentage heg te maken? Niet eerder gehoord. Altijd vk bellen zeg ik dan!

Gefeliciteerd! Mijn zusje had op 11 dpo ook een cb test die toen 2-3 weken aan gaf ipv 1-2. Ze had ook ovulatietesten gebruikt dus dacht het ook zeker te weten. Uiteindelijk bij de echo 5 dagen vooruit gezet. Waarschijnlijk een zeer snelle bevruchting en innesteling gehad. Het is gewoon maar 1 kindje en haar termijnecho was goed. Ik zou me er geen zorgen over maken. 

Hi
Zou kunnen dat innesteling snel was en aanmaak ook rap gaat. Hcg waarden kunnen zeer uiteenlopen per vrouw en zwangerschap. 
Wat je zegt is waar bij hoog hcg is er kleine kans op mola en down. Wat ik me dan afvraag is wat is hoog? Was 1 van deze rede voor miskraam in december? Kans  is groter dat t bij deze zwangerschap of meerlingen past. 
Ik zou zeggen bel je vk en vertel waar je je zorgen om maakt. Wellicht kan zij je wat gerust stellen. Hcg in bloed bepalen en met je kijken hoe 1 en ander uitgesloten kan worden. 
Succes! 
Grtjs nvn

JuneM: een ovulatietest slaat ook positief uit als je zwanger bent want zo kwam ik er namelijk achter. Dus wellicht is je eisprong al eerder geweest!

Terug
Bovenaan