Hoog zwanger

Ik ben momenteel 40weken en 2 dagen zwanger. Je leeft de hele zwangerschap naar een datum en dan op die datum gebeurt er niets :(. Ik vroeg me af als ik nog 2 weken zou lopen en ingeleid moet worden in het ziekenhuis of je dan door je eigen verloskundige geholpen word of dat een gynacoloog van het ziekenhuis dit doet.

Een hoog zwangere die het toch wel zat begint te worden.
 
Hoi Daantje, ikzelf ben morgen 41w zwanger, en heb gisteren van de vk al een verwijskaart voor de gyn. gekregen. Dat houdt dus in ,als de bevalling ingeleid moet worden ,dan wordt je overgedragen aan de gyn. helaas, want hier zie ik wel een beetje tegen op. Heb toch liever mijn eigen vk.,maarja hopelijk hebben we toch het geluk en bevallen we spontaan, veel succes en een hele fijne bevalling gewenst. Groetjes Sandra.
 
Hoi Daantje en Sandra!Wat spannend voor jullie allebei zeg.Zelf ben ik pas 7 wk dus ik heb nog een lange weg te gaan.Allebei veel succes gewenst en laat nog iets van jullie horen he!!Groetjes Kreeftje
 
Hoi Daantje,

Vreselijk hè, als die uitgerekende datum zomaar voorbij gaat!
Overigens worden van de 1e kindjes de meeste na de uitgerekende datum geboren, maar hoewel ik dat wel wist had ik me toch erop ingesteld dat ik op mijn uitgerekende datum moeder zou zijn of worden.

Ik heb me ook erg zorgen gemaakt over eventueel over de 42 weken gaan, maar achteraf was dat verspilde energie. Mijn zoontje Lennard werd geboren bij 40 weken en 5 dagen.
Als je inderdaad over de 42 weken gaat, wordt je door de verloskundige doorverwezen. Hier doen ze dat bij 41 weken en 6 dagen.
De inleiding en bevalling worden dan dus begeleid door de gyn.

Voor het geval je het nog niet wist: er zijn wat dingetjes die je zou kunnen proberen om de bevalling op te wekken: bitter lemon of tonic drinken (bevat Kinine, wat weeën kan opwekken), het binnenste van een verse ananas eten (dat rondje wat je er normaal uitsnijdt bevat ook kinine), wandelen en seks (sperma bevat prostaglandinen wat de baarmoedermond week maakt, en een orgasme kan weeënopwekkend werken).
Ik heb zelf, en vele andere dames van het augustusforum die ook wilden bevallen, vanalles uitgeprobeerd zonder al te veel succes.
Maar baat het niet dan schaadt het niet ;-)

Ik hoop voor je dat je snel "aan de beurt" bent,

N.
 
Niet helemaal waar, het ligt allemaal aan het ziekenhuis. Bij mijn eerste braken de vliezen 13 dagen overtijd en toen het niet binnen 24 uur ging gebeuren moest ik naar het ziekenhuis. Ik had echter een ziekenhuis gekozen waar ze verloskundigen in dienst hadden, dus ik heb geen gyn. gezien (tot er echt complicaties optraden). Je kan het aan je verloskundige vragen want de mijne stuurde me extra naar dat ziekenhuis omdat ik toch gewoon graag met een verloskundige wilde bevallen. In veel ziekenhuizen kan dat, ook al zou je ingeleid moeten worden.
Maar hoogstwaarschijnlijk maak je je al te vroeg druk want de meeste eerste kindjes komen te laat, (gemiddeld zo'n 9 dagen). Mijn oma zei altijd dat je 10 dagen op moest tellen bij de uitgerekende datum en dat het kind dan kwam, zij kon het weten want ze kreeg er ieder jaar 1.
Veel succes en ga lekker een eind wandelen of fietsen of vrijen, dat helpt allemaal mee.
 
Hoi Daantje,
Grappig, ik heet ook Daantje. Ik ben bevallen na 42 weken. In het ziekenhuis, zonder mijn vk. Maar ik was al 2 weken eerder doorverwezen naar de gyn door mijn hoge bloeddruk. Die laatste twee weken duren eeuwig. En je kunt je nergens vertonen zonder dat iedereen vraagt waarom je niet ligt te bevallen. Maar toch waren die weken ook wel heel speciaal. Wij zijn lekker vaak uit eten geweest. Ik heb ook al die weeënopwekkende dingen gegeten en gedronken, maar niks hoor.

Veel succes!! Geniet nog maar van de rust. (Zeiden ze ook tegen mij, maar dat is waardeloos advies!)
Groetjes,
Daantje
 
Terug
Bovenaan